Fedezd fel,...

 

...hogy működik a digitális világ, az online marketing,

ismerd meg a legfontosabb szakkifejezéseket!

2013-10-17

Word of Mouth (WOM)

A Word of Mouth (WOM) szóbeszéd, a fogyasztóknak azt a tevékenységét jelenti, amikor más fogyastzóknak adnak át információt egy adott témában.

A Hawthrone-effektus szerint a fogyasztók szívesebben beszélnek olyan élményről, szolgáltatásról, termékről, amit maguk is átéltek, kipróbáltak, ezért fontos, hogy a fogyasztókat pozitív benyomások érjék.

Az internet felhasználók között az adott témában, termékkel, stb. kapcsolatban létrejött fokozott kommunikációs interakciót nevezzük "buzz"-nak, vagyis zsongásnak. A zsongás egy bizonyos ponton túl önmagától terjed.

Rövid ideig tartó buzz esetén "hype"-ról beszélünk.

A szóbeszéd indításában nagy szerepük van az "evangelista" fogyasztóknak, akik közösségükön belül (az adott témában) nagy hitelességgel, befolyással bírnak, ezért sokan követik őket.

A cégek a pozitív szóbeszéd ösztönzésére, elindítására marketing tevékenységet is végezhetnek. Ezen marketing akciókat "leapfrogging"-nak hívják.

Az NPS mutató mértéke fejezi ki, hogy a felhasználók egy adott terméket, céget, stb. milyen valószínűséggel ajánlanak tovább. (A támogatók és kritikusok számából számolt mutató.)

Az online terjedés mértékét a virality mutatja.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga