Fedezd fel,...

 

...hogy működik a digitális világ, az online marketing,

ismerd meg a legfontosabb szakkifejezéseket!

2013-10-17

Közösségi média (Social média, CGM, UGC)

A közösségi média, social media, más néven "user generated content" (UGC), vagy "consumer generated media" az internet felhasználók által generált olyan tartalmakra épül, melyet a hagyományos média használata nélkül osztanak meg egymással és a nyilvánossággal.

A felhasználók által létrehozott tartalom lehet írott, szöveges- vagy multimédiás tartalom. A közösségi médiában a közzétett tartalommal a többi felhasználó interakcióba léphet például tag-elés, hozzászólás, komment, megosztás, ajánlás, könyvjelzőként történő mentés, vagy éppen tetszésnyilvánítás formájában. Az interakciós lehetőségek közösségi média portálonként különbözőek lehetnek.

A közösségi média a WEB 2.0 alapja.

A legnagyobb közösségi platform a 2010-es évek óta a facebook, mely 2012-ben elérte az 1 milliárd felhasználót.

A legnagyobb internetes keresőmotort üzemeltető Google hosszú távú célja különböző szolgáltatásainak (pl.: gmail, térkép, kereső, YouTube) integrációja, a felhasználói igények egy helyen történő kielégítése. Ebből a célból létrehozta saját közösségi média platformját, a Google Plust, ahol az egyéb közösségi szolgáltatások mellett videóhívások, videókonferenciák lebonyolítására is lehetőség van.

A közösségi média portálók, network-ök használata általában ingyenes: a reklámlhelyek értékesítéséből tartják fenn magukat.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga