A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Keresőoptimalizálás (SEO)

"Ha előbbre kerülne az oldalam a Google-ben, többen megtalálnának. Létezik olyan online marketing eszköz, amivel ez lehetséges?"

Igen, létezik! Ez a keresőoptimalizálás, más néven SEO (search engine optimization).

A felmérések szerint az interneten információt keresők kb. 70%-a a Google-ben a találati oldal bal oldalán elhelyezkedő, úgynevezett természetes tartalmakra kattint.

Az információ keresése során elsősorban ezeket az organikus, nem fizetett találatokat veszik figyelembe, a fizetett találatokra konkrét vásárlás, termék keresése esetén kattintanak.

A felhasználók jellemzően 3 találati oldal mélységig böngészik az információkat, de természetesen minél előrébb található egy cég az adott szóra, keresőkifejezésre a találati listán, annál nagyobb esélye van arra, hogy oldalát megtekintik.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A természetes találatok sorrendjét a keresőmotorok határozzák meg a weboldalról szerzett információik alapján.

A Google több, mint 200 paraméter alapján rangsorolja az oldalakat, melyeknek csak egy része publikus. A keresőrobotok elsősorban azokat a paramétereket kísérik figyelemmel, amik segítik egy weboldal használhatóságát, biztosítják a felhasználóknak a releváns tartalmat, felhasználóbarát designt, az egyszerű navigációt, illetve segítik, gyorsítják a keresőrobotok munkáját.

A weboldal tartalmán, forráskódjain kívül a rangosorlásnál a keresők az oldalról kifelé, illetve az oldalra mutató linkeket, azok számát, minőségét is figyelembe veszik.

A weboldal megtalálhatósága szempontjából fontos, hogy az oldal optimalizálva legyen. A legfontosabb (kb. 5-8) keresőkifejezés, kulcsszó kiválasztása esetén lehetséges, hogy a találati listán ezen kulcsszavakra jó pozícióba kerüljön az oldal.

A keresőoptimalizálás menete

1. A keresőoptimalizálás első lépése a weboldal vizsgálata

On-site vizsgálat: oldal címe, metainformációk, kulcsszavak, címsorok, kiemelt szövegek, képek elnevezése, belső linkek, kulcsszavak sűrűsége, oldal PR értéke, tört linkek vizsgálata, stb.
Off-site vizsgálat: a weboldal helyezése a megadott kulcsszavakra, weboldalra mutató külső hivatkozások, indexelt oldalak vizsgálata, "rossz szomszédság" vizsgálata, versenytársak vizsgálata, stb

2. Az optimalizálandó kulcsszavak kiválasztása

3. Optimalizálási stratégia kialakítása

  • on-site stratégia (pl.: forráskódok átalakítása, oldal szövegének megváltoztatása, stb.)
  • off-site stratégia (pl.: linképítés)

4. Optimalizálás

Általában 1-2 hónapos, intenzív munkát jelent a weboldalon, illetve a weboldalon kívül.

5. Eredmények mérése, a weboldal újbóli elemzése.

"Megoldható, hogy a természetes találatok között az első oldalon szerepeljen az oldalam?"

Senki nem ismeri a keresők használt rangsorolási algoritmus minden elemét, ezért erre 100%-os garanciát vállalni nem lehet.

Léteznek olyan, a Google által büntetett eszközök (black-hat SEO), amik segítségével gyorsan, látványos eredmények, 1. oldali helyezések érhetők el. Ilyen például, amikor egy sok honlapot üzemeltető keresőoptimalizáló cég több ezer linket irányít az oldal, vagy ha az emberi szem számára láthatatlan, optimalizált szöveget helyezünk el a weboldalon. Az ilyen linkek felfedezésekor a Google automatikusan bünteti az oldalt: nem hogy az 1. oldalra nem tud kerülni, de szélsőséges esetben még a keresőből is kitilthatják.

Az iProfit Online Kft.-nél a lehető legoptimálisabb eredmény elérése érdekében az optimalizálást nem csak manuálisan végezzük, hanem fejlett keresőoptimalizálási szoftvereket is igénybe veszünk. 

Kattintson ide és kérje ajánlatunkat keresőoptimalizálási szolgáltatásunkra, hogy oldalát könnyebben megtalálják!

 

Google SEO algoritmus változások

2012

  • Változás történt a képek keresésében, a landing page-ek minőségének észlelésében és sokkal relevánsabbá váltak a találati listában megjelenő linkek.
  • Bevezetésre került a Google+ kiemelt helyen történő indexelése.
  • A Google hátrébb rangsorolja azokat az oldalakat, melyeknek a felső szekciójában túl sok reklám található.
  • Egy évvel a Panda megalkotása után februárban "megszületett" a Panda 3.3, illetve utána havonta került sor frissítésekre.
  • A lokális találatok előtérbe kerülnek.
  • A keresési találatokban kevesebb lett a nemkívánatos szinonima.
  • Algoritmus javítás: domain nevek tévedésből parkoló domain-ként történő észlelésének megszüntetése.
  • Áprilisban nyilvánosságra került a "Pingvin", a Google anti-webspam algoritmusa. (A kulcsszó halmozó oldalak hátrébb sorolása, a linkfarmok büntetése, az inbound linkek relevanciájának és értékének figyelembe vétele az eredmények rendezése során.)
  • Júniusban 86 változást hajtottak végre az algoritmusban a jobb, minőségibb találatok érdekében.
  • Augusztustól büntetik a szerzői jogokat többszörösen megsértő oldalakat.

2011

  • Panda algoritmus update: az oldalak kb. 12%-ának helyezésére volt befolyással. Hátrébb sorolta a rossz minőségű tartalommal rendelkező oldalakt, a "tartalom-farmokat", azokat az oldalakat, ahol a hirdetések aránya sokkal nagyobb volt a tartalom arányánál. Európában 2011 áprilisától vált érezhetővé a hatása.
  • Bevezetésre került a +1 gomb.
  • Júniusban bevezetésre került a Google+.
  • Több Panda update is kiadásra került, melyek hatására a találati listák ismét jelentős mértékben átrendeződtek. (Az oldalak kb. 10%-át érintették a változtatások.)
  • Bevezetésre kerültek a találati listában a kiterjesztett linkek: egy - jellemzően márka - oldal megjelenítése alatt maximum 6 kiterjesztett link jelenhet meg rövid leírással.
  • A több oldalból álló írások duplikált tartalomként történő kezelésének elkerülése érdekében a Google bevezette a  rel="next" and rel="prev" link attribútumokat.
  • A novemberi update a keresések kb. 35%-át befolyásolta - elsősorban a közösségi média találatok irányába tolva el a találati listát. Frisebb, népszerű találatok a listában.

2010

  • Bevezetésre került a Google instant kereső: a Google már a keresőkifejezés beírásakor felajánlja a lehetséges alternatívákat és a hozzájuk tartozó találati listát.
  • Twitter, facebook, más közösségi oldalak figyelembe vétele a találati rangsor kialakításánál.
  • Gyorsabb keresés a Coffaine update után.

2009

  • A Vince update-tel a találati rangsorban előrébb kerültek a nagy márkák.
  • Szinte real-time indexelés a Caffaine update bevezetésétől kezdve.
  • Real-time keresés (pl. hírek, twitter csiripek, egyéb, gyorsan frissülő tartalmak között).
  • 300-550 változtatás a keresési találatok sorrendjét meghatározó algoritmusban, melyek nagy hatással voltak a long-tail kulcsszavakat használóoldalakra.

2007

  • Elkezdődött a videó találatok, hírek, képek, és a helyszínek keresésének integrálása.
  • A kanonikus URL-ek támogatása.

2005

  • Bevezetésre került a "nofollow" parancs: segítségével a weboldal bizonyos tartalmai letilthatók a keresőrobotok számára. (Pl.: Spam jellegű hozzászólások indexelése, a weboldal nem nyilvános tartalmai, képek indexelése, stb.) 
  • Elkezdődött a gyanús linkek büntetése.
  • Lehetővé vált a webmesterek számára a weboldalak oldaltérképének XML-ben történő beküldése a webmester központba. Ezzel megkönnyíthetik a weboldal feltérképezését és megadhatják, hogy milyen időközönként térjen vissza a keresőrobot az oldalra.
  • A robotok a tartalmakat naponta indexelik, de az oldalak egyéb tartalmait csak hetente, a Page Rank értéket pedig három havonta monitorozzák.
  • Elkezdődött a linkfarmról származó és fizetett linkek büntetése, figyelmen kívül hagyása.

2004

  • Betiltották a felhasználók számára láthatatlan szavak megjelenítését az oldalon.
  • Betiltották a meta kulcsszavak halmozását.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga