Keress meg minket,...

 

...hogy céged digitális jelenléte ne csak maradandó,

de üzletileg hasznos is legyen!

Keresőoptimalizálás (SEO)

"Ha előbbre kerülne az oldalam a Google-ben, többen megtalálnának. Létezik olyan online marketing eszköz, amivel ez lehetséges?"

Igen, létezik! Ez a keresőoptimalizálás, más néven SEO (search engine optimization).

A felmérések szerint az interneten információt keresők kb. 70%-a a Google-ben a találati oldal bal oldalán elhelyezkedő, úgynevezett természetes tartalmakra kattint.

Az információ keresése során elsősorban ezeket az organikus, nem fizetett találatokat veszik figyelembe, a fizetett találatokra konkrét vásárlás, termék keresése esetén kattintanak.

A felhasználók jellemzően 3 találati oldal mélységig böngészik az információkat, de természetesen minél előrébb található egy cég az adott szóra, keresőkifejezésre a találati listán, annál nagyobb esélye van arra, hogy oldalát megtekintik.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A természetes találatok sorrendjét a keresőmotorok határozzák meg a weboldalról szerzett információik alapján.

A Google több, mint 200 paraméter alapján rangsorolja az oldalakat, melyeknek csak egy része publikus. A keresőrobotok elsősorban azokat a paramétereket kísérik figyelemmel, amik segítik egy weboldal használhatóságát, biztosítják a felhasználóknak a releváns tartalmat, felhasználóbarát designt, az egyszerű navigációt, illetve segítik, gyorsítják a keresőrobotok munkáját.

A weboldal tartalmán, forráskódjain kívül a rangosorlásnál a keresők az oldalról kifelé, illetve az oldalra mutató linkeket, azok számát, minőségét is figyelembe veszik.

A weboldal megtalálhatósága szempontjából fontos, hogy az oldal optimalizálva legyen. A legfontosabb (kb. 5-8) keresőkifejezés, kulcsszó kiválasztása esetén lehetséges, hogy a találati listán ezen kulcsszavakra jó pozícióba kerüljön az oldal.

A keresőoptimalizálás menete

1. A keresőoptimalizálás első lépése a weboldal vizsgálata

On-site vizsgálat: oldal címe, metainformációk, kulcsszavak, címsorok, kiemelt szövegek, képek elnevezése, belső linkek, kulcsszavak sűrűsége, oldal PR értéke, tört linkek vizsgálata, stb.
Off-site vizsgálat: a weboldal helyezése a megadott kulcsszavakra, weboldalra mutató külső hivatkozások, indexelt oldalak vizsgálata, "rossz szomszédság" vizsgálata, versenytársak vizsgálata, stb

2. Az optimalizálandó kulcsszavak kiválasztása

3. Optimalizálási stratégia kialakítása

  • on-site stratégia (pl.: forráskódok átalakítása, oldal szövegének megváltoztatása, stb.)
  • off-site stratégia (pl.: linképítés)

4. Optimalizálás

Általában 1-2 hónapos, intenzív munkát jelent a weboldalon, illetve a weboldalon kívül.

5. Eredmények mérése, a weboldal újbóli elemzése.

"Megoldható, hogy a természetes találatok között az első oldalon szerepeljen az oldalam?"

Senki nem ismeri a keresők használt rangsorolási algoritmus minden elemét, ezért erre 100%-os garanciát vállalni nem lehet.

Léteznek olyan, a Google által büntetett eszközök (black-hat SEO), amik segítségével gyorsan, látványos eredmények, 1. oldali helyezések érhetők el. Ilyen például, amikor egy sok honlapot üzemeltető keresőoptimalizáló cég több ezer linket irányít az oldal, vagy ha az emberi szem számára láthatatlan, optimalizált szöveget helyezünk el a weboldalon. Az ilyen linkek felfedezésekor a Google automatikusan bünteti az oldalt: nem hogy az 1. oldalra nem tud kerülni, de szélsőséges esetben még a keresőből is kitilthatják.

Az iProfit Online Kft.-nél a lehető legoptimálisabb eredmény elérése érdekében az optimalizálást nem csak manuálisan végezzük, hanem fejlett keresőoptimalizálási szoftvereket is igénybe veszünk. 

Kattintson ide és kérje ajánlatunkat keresőoptimalizálási szolgáltatásunkra, hogy oldalát könnyebben megtalálják!

 

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga