A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Lehet hirdetni a YouTube-on?

Szerző: iProfit Közzétéve: 2012-09-22 Kategória: YouTube, Közösségi média marketing

Lehet hirdetni a YouTube-on?

Igen! 2012. márciusa óta már Magyarországról is elérhetőek a YouTube hirdetések az AdWords rendszerében.

A legnagyobb videómegosztót jelenleg havonta 800 millió egyedi felhasználó látogatja. Minden 8. látogató - havonta 100 millióan - hajtanak végre valamilyen interakciót is a videók megtekintését követően: kinyilvánítják tetszésüket, kommenteznek, megosztanak.

A világ legnépszerűbb videómegosztója mára igazi közösségi média platformmá nőtte ki magát és keresőoptimalizálási szempontból is előnyös, ha jelen van cégünk a YouTube-on.

A YouTube videóhirdetések típusai

A YouTube videóhirdetések egy része az AdWords rendszereében is létrehozható, menedzselhető, de vannak olyan YouTube hirdetések, melyek csak prémium partnereken keresztül érhetők el.

YouTube in search hirdetés1. In-search: kis méretű, de hatékony.
Kereséskor jelenik meg és a felhasználó dönt a videó elindításáról.

 

 

 

 

 

YouTube in display hirdetés2. In-display: főként brandingelésre, image építésre érdemes használni. Szintén a felhasználó dönti el, hogy meg akarja-e nézni a videót.

 

 

 

 

 

YouTube in stream hirdetés3. In-stream: weboldalra történő forgalomgenerálásra használható leginkább.
A stream-ben megjelenő videók automatikusan indulnak el, ezért ahhoz, hogy itt jó eredményt érjünk el a hirdetésünkkel, figyelemfelkeltő kreatív szükséges.

Vigyázzunk, hogy az in-stream hirdetéseket naponta legfeljebb csak egyszer jelenítsük meg egy adott felhasználónak. Ezt a "frequency cup" beállításával kerülhetjük el.

 

 

4. In-slate: ritkán használatos forma.

 Mennyibe kerül a YouTube hirdetés?

A hirdetések árazása "view", azaz nézettség alapján történik. (Ha kattintásonkénti összegben szeretnénk kifejezni, nagyjából 40-90,-Ft-ba kerülne egy kattintás.)

A VTR, átkattintási arány nagyban függ a kreatívtól: 0,1-25% is lehet.

Call to action overlay: egy címsorból és egy soros szövegből URL-ből és egy 56x56 pixeles ajánló képből álló kis hirdetés. (A képet külön kell hostolni!)
A call to action overlay a videóhoz kapcsolódik, nem az AdWords-höz!
Ezeknek a hirdetéseknek az átkattintási aránya 1-2% körül várható.

Érdemes ugyanazt a TV hirdetést a YouTube-on is megjelenítenünk, mert ez 24%-kal márkaismertséget eredményez.

TIPP: Hozzunk létre márka-csatornát a YouTube-on a hatékonyság növelése érdekében!

Kampány felépítési tippek az AdWords-ben

Az in-search és in-display kampányokat kezeljük külön az in-stream és a display hálózati kampányoktól.

Így az in-stream hirdetéseknél beállíthatjuk a gyakorisági korlátot (hányszor láthatja egy nap egy felhasználó a hirdetésünket), a display hálózati hirdetésekből pedig gyorsan, értékes statisztikai adatokhoz juthatunk.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga