A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Megéri változtatni a weboldal dizájnján?

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2011-02-21 Kategória: Weboldal tervezés, Online marketing

Megéri változtatni a weboldal dizájnján?

Nagyon nehéz előre megjósolni, kiszámolni, hogy egy weboldal újra tevezésének milyen eredményei lesznek.

Kiindulási alapként a meglévő website statisztikáit kell elemeznünk. Ehhez a következő adatokat használjuk:

  • Konverziós arány: A weboldalra érkező látogatások milyen százalékos arányban járnak az általunk kívánatosnak tartott cselekvést. (Pl.: hírlevél feliratkozás, kapcsolatfelvétel, vásárlás.) A konverziós arányt úgy kapjuk meg, hogy a látogatók számát elosztjuk a konverziót végzők számával.

  • A weboldal havi forgalma: A weboldalra érkező látogatók átlagos havi száma. (Figyeljük meg a szezonális változásokat és a marketing kampányok eredményezte forgalom növekedést.)
  • Értékesítési arány, "lezárt leadek" aránya:Az értékesítési leadek és a weboldalon keresztülo történt lezárt értékesítések aránya. (Amennyiben a weboldal célja kizárólag az értékesítés - főként webshopok esetén - akkor ez az arány meg fog egyezni a a konverziós aránnyal.)

  • Az egy értékesítésre jutó átlagos bevétel.

A kiinduló adatok után álljon itt egy példa, hogy hogyan kalkulálhatjuk ki a weboldal átalakításának költségét.

Példaképpen feltételezzük, hogy az új webdizájn költsége 150.000,-Ft

  • A havi látogatások száma az oldalon: 10.000
  • A konverziós arány 2% (ez átlagos konverziós aránynak mondható)
  • A lezárt értékesítések aránya: 30%
  • Egy értékesítés átlagos értékes: 5.000,-Ft

Az átalakítás után várt eredmények:

  • Havi látogatások száma: 11.000
  • Elvárt konverziós arány: 3% (a megnövekedett, 11.000-es látogatás 3%-a havi plusz 130 leadet jelent)
  • Amennyiben az értékesítési folyamaton nem változtattunk összesen havi 330 leadünk lesz, amiből becsléseink szerint 99 fog értékesítéssel zárulni, ami 39-el több, mint a weboldal átalakítása előtti értékesítések száma.

Ez forintban kifejezve 39 x 5.000 = 195.000,-Ft többlet bevételt jelent egy hónapban, éves szinten pedig 2.340.000,-Ft-ot.

Tehát arra a kérdésre, hogy megtérül-e a honlap áttervezésének költsége, az alábbi megtérülési számítással (ROI számítás) válaszolhatunk:

((2.340.000-150.000)/150.000)x100=1460%

Megéri?Megéri!

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga