Keress meg minket,...

 

...hogy céged digitális jelenléte ne csak maradandó,

de üzletileg hasznos is legyen!

Hogyan lesznek vásárlók a webáruház látogatókból?

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-30 Kategória: Online marketing, Webáruház marketing

Hogyan lesznek vásárlók a webáruház látogatókból?

A webáruházunkba látogató felhasználók a vásárlási folyamat különböző szakaszában lehetnek: lehet, hogy még felhasználói véleményeket keresnek egy adott termékről, az adott termék különböző típusaira kíváncsiak, termék összehasonlítást szeretnének végezni, az árakra kíváncsiak, vagy korábbi látogatásaik során már eldöntötték, hogy nálunk vásárolják meg az adott terméket.

Attól függően, hogy a látogatónk a vásárlási döntésének épp mely szakaszában tart, más-más marketingeszközzel kell megszólítanunk ahhoz, hogy érdeklődőből vásárlóvá váljon.

Milyen vásárlási folyamaton mennek át a felhasználók és mely kommunikációs eszközök működnek a különböző folyamatokban?

  1. Problématudat nélküli felhasználók
    Még nem tudják, hogy vásárolni szeretne, ezért reklámmal fel kell keltenünk az érdeklődését.
    Használható eszközök:
    • közösségi média játék,
    • közösségi média (facebook) hirdetés,
    • display kampány.
  2. Problématudattal rendelkező felhasználók
    Ezek a felhasználók problémájukra aktívan keresnek megoldást.
    Használható eszközök:
    • AdWords keresőhirdetés.
  3. Tudatos információ keresők
    Ők azok a felhasználók, akik már eldöntötték, hogy vásárolni szeretnének, de még információkat gyűjtenek a lehetséges termékekről.
    Használható eszközök:
    • keresőmarketing (pl.: akciós hirdetések).
  4. Információk elemzése, mérlegelése
    Az információk elemzésében a weboldalon, webáruházban található funkciók lehetnek a felhasználók segítségére:

    • felhasználói értékelések
    • felhasználói tapasztalatok
    • termék jellemzőinek összehasonlítása más, hasonló termékekkel
  5. Megtorpanás
    Sok esetben információhiány okozza, hogy a webáruház látogatók nem konvertálódnak vásárlóvá.
    Fontos, hogy a weboldalon megadjunk minden lényeges információt a termékkel, rendeléssel kapcsolatban, lehessen ötermékösszehasonlítást végezni a webáruházon belül.

    Ne csak a  weboldalon, a közösségi médiában is adjunk lehetőséget a felhasználóknak véleményük kifejezésére (pl.: szöveges/pontozás alapú értékelés).
    Segítik a többi felhasználót a vásárlási döntés folyamatában és olyan információkat is adhatnak a termék használatával kapcsolatban, amire nem is gondoltunk.

    A pozitív felhasználói élmény, ennek megosztása segít a fogyasztói hűség kialakulásában, az elégedett, hűséges fogyasztó pedig nemcsak visszatérő vásárló lesz, de adott esetben meg is védi márkánkat, cégünket a támadásoktól a közösségi médiában.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga