• Facebook, Twitter, Google plus


    • Közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, célcsoporttal
    • Interaktív kommunikáció
    • Vásárlói hűség kialakítására
    • Audió- és videó tartalmak megosztása
    • Költséghatékony hirdetési eszköz
  • Wordpress, Joomla!, HTML


    • Weboldal akár pár nap alatt
    • Egyedi igényekre szabható keretrendszerek
    • Webmester nélkül módosítható weboldal
    • Könnyen változtatható, módosítható megjelenés
    • Webáruházhoz, portál oldalhozhoz is tökéletes megoldás

Gyakorlati tippek webáruház tulajdonosoknak 2.

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-04 Kategória: Online marketing, Webáruház marketing, Konverzióoptimalizálás (CRO)

Avagy mit tanultunk az 1. Webáruház Marketing Napon? 1. rész

Gyakorlati tippek webáruház tulajdonosoknak 2.

Az előző bejegyzésben azt mutattuk meg, hogyan döntenek a fogyasztók, miért jó, ha határozottan, jól elkülöníthetően pozícionáljuk webáruházunkat és brandet, márkát építünk termékünk köré.

Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogyan tartsuk a felhasználókat az oldalon, hogyan támogassuk őket abban, hogy eljussanak a tranzakcióig, hogyan biztosítsunk pozitív vásárlási élményt számukra.


Miért hagyják el webáruházunkat a látogatók? Hogyan tartsuk a fogyasztót a webáruház oldalán?

  • Ergonómiailag rossz a weboldal felépítése (pl. nem egyértelmű, hogy mit kell tennie a felhasználónak a az elérni kívánt akció kiváltásához).
    Élesítés előtti felhasználói tesztekkel kiküszöbölhető.
  • A felhasználók nem kapnak elég információt a vásárlási döntés meghozatalához (pl. nem ismerik a szállítás árát, vagy nem egyértelmű).
    A felhasználói tesztek során erre a hiányosságra is fényt deríthetünk.

  • Nincs még igazi vásárlási szándék, csak kíváncsiságból kattintanak a kosárra.
  • Vásárlás közben meggondolja magát a fogyasztó.
    Legyen elmenthető a bevásárlókosár tartalma, vagy legyen lehetőség kedvencek, kívánságlista mentésére, így visszatérve a felhasználó folytathatja a vásárlást. A kosárból még legyen lehetőség visszalépni és tovább böngészni, további termékeket a kosárba tenni.
  • A felhasználó nem tudja, hogy pontosan mennyi pénz van a bankkártyáján, nem meri véglegesíteni a fizetést.
    Ha fizetési alternatívákat kínálunk, áthidalhatjuk a problémát.
  • Kuponnal szeretett volna vásárolni a felhasználó, de nem találja, vagy már lejárt, ezért kilép.
    Regisztrációhoz kötött vásárláskor a felhasználói fiókban jelenítsük meg a felhasználható kedvezményeket, így a vásárlók mindig ellenőrizhetik azt.
  • Mással együtt akar vásárolni (pl. magasabb értékhatártól kezdődő szállítási, vagy egyéb kedvezmény igénybevétele a cél), ezért elhagyja az oldalt.
    Ebben az esetben is a kedvencekbe, kívánságlistára történő mentés kínál megoldást: könnyen megmutathatja másoknak a kiválasztott terméket, dönthetnek a vásárlásról.

Tippek a tranzakciók számának növelésére

  • Rövidítsük le a vásárlási útvonalat, hogy kevesebb legyen a lemorzsolódás lehetősége.
  • A kosár legyen kint a böngésző, termékválasztó oldalon.
  • Irányítsuk a felhasználók figyelmét a dizájn segítségével: az összetartozó elemkhez használjunk azonos színeket.
  • A vásárlási döntés meghozatala után a kosár és a fizetési oldal legyen egyszerű, csak a menüt hagyjuk az oldalon. (Itt már nincs szerepe a közösségi megosztás ikonjainak.)
  • Biztosítsunk vásárlási lehetőséget a vendégek számára is, hiszen az első alkalommal vásárlók még nem tudják, hogy érdemes-e regisztrálniuk, és legyen lehetőség facebook, vagy Google plus profillal történő belépésre.
  • A termékoldalon tegyük lehetővés az azonnali, villámvásárlást. A termék mellett a jobb oldalon elhelyezhetjük a megrendelési formot. (Pl.: amazon.com)
  • Legyen jól látható az ár, közel legyen a kosár gomb.
  • Legyen egyértelmű, hogy a kosárba került-e a termék (több termék esetén jelezzük valamilyen lenyílő animációval, hogy mi van a kosárban)
  • A kosár szokásos helye a jobb felső sarok: itt fogják keresni a felhasználók, ezen ne módosítsunk.
  • Ár és a megrendelés gomb legyen azonos színű, szellősen helyezkedjenek el egymáshoz képest.

Szállítás, átvételi támogatás

  • A szállítási ár legyen egyértelmű és könnyen megtalálható.
  • Biztosítsunk többféle szállítási, átvételi lehetőséget.
  • Pick-pack ponton, offline boltban történő átvételi lehetőség esetén mutassuk meg a térképen is az üzletek elhelyezkedését.
  • Mobilon gps vagy szállítási cím alapján azonosítsuk a felhasználó helyzetét és ajánljunk fel közeli átvételi lehetőséget.
  • Szállítás és számlázási cím legyen alapértelmezetten azonos: csak akkor kelljen a vásárlónak kitöltenie, ha különbözik.

Megrendelő űrlap

  • A megrendelési űrlap legyen rövid, áttekinthető.
  • Használjunk bevett eszközöket, címkéket. A mezők címkéi legyenek rövidek.
  • Mindig mutassuk a következő lépést, illetve mutassuk meg, hogy a felhasználó az adott pillanatban melyik fázisnál tart.
  • Az opcionális mezőket csak igény esetén mutassuk. (Pl.: checkbox bejelölése után jelenjenek meg.)
  • Sok mező esetén csillaggal jelöljük a kötelező mezőket.
  • Az űrlap felépítése legyen lineáris.
  • Ahol lehet, automatizáljuk a kitöltést és töltsük ki a felhasználó helyett a már ismert adatokat. Az űrlap jegyezze meg az előzőleg beírtakat, hogy módosítás után könnyen visszaállítható legyen az eredetileg bevitt adat.
    Minél gyorsabb, automatizáltabb adatbeviteli lehetőségeket biztosítunk, annál kevesebb a hibázási lehetőség.
  • Az általános szerződési feltételek elfogadásához nem szükséges checkbox-ot tenni az oldalra: egyszerűbb megoldás a szöveges link, illetve annak feltüntetése a "Megrendelem" gomb alatt, hogy a megrendeléssel az általános felhasználási feltételek is elfogadásra kerülnek.
  • Rossz adatbevitel esetén a hibaüzenetek legyenek jól láthatók, de ne keltsenek pánikot!!!
  • A frissítést nem használják a felhasználók: a rendelendő mennyiség állításánál erre figyeljünk, +/- ikont használjunk.

Hogyan győzzük meg a bizonytalan vásárlókat?

  • Adjunk plusz információt, a leggyakrabban felmerülő kérdésekre adott válaszainkat gyűjtsük össze (GYIK).
  • A rendelés folyamán legyen lehetőség visszamenni és változtatni a terméken, darabszámon, stb.
  • Biztosítsunk azonnali online elérést, ügyfélszolgálatot (chat, skype).
  • Kérjünk referenciát az elégedett ügyfelektől és ezeket tüntessük fel a weboldalon.
  • A kosárban legyen jól látható, egyértelműen azonosítható a választott termék (ne csak a nevét tüntessük fel, legyen fent a képe is).

Minden funkciót teszteljünk!

  • Legalább 4-8 fővel demózzuk, ellenőriztessük le a webáruház működését, a vásárlási folyamatot.
  • Élesítés előtt teszteljünk, kísérletezzünk, módosítsunk: az apróbb változtatásoknak is óriási hatásuk lehet.
  • Érdeklődjünk a tesztelők igényei iránt: esetleg olyan funkcióra is igény lehet, amire nem gondoltunk a tervezés során.

 ...és természetesen folyamatosan monitorozzuk áruházunk teljesítményét és szükség esetén változtassunk!

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Projektek - a teljesség igénye nélkül

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga