Keress meg minket,...

 

...hogy céged digitális jelenléte ne csak maradandó,

de üzletileg hasznos is legyen!

Gyakorlati tippek webáruház tulajdonosoknak 1.

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-02 Kategória: Online marketing, Webáruház marketing, Konverzióoptimalizálás (CRO)

Avagy mit tanultunk az 1. Webáruház Marketing Napon? 1. rész

Gyakorlati tippek webáruház tulajdonosoknak 1.

2014. február 28-án került megrendezésre az 1. Webáruház Marketing Nap, melynek tanulságait összegezzük a következő bejegyzésekben, tippeket adunk a webáruház hatékonyságának, konverziójának, értékesítéséi volumenének növelésére.

Sok webáruház tulajdonos irreális elvárásokkal indítja be üzletét, de tisztában kell lenni azzal, hogy Magyarországon a webshop-ok több, mint felének 1%-nál kisebb a konverziója. Nem elég a jó ötlet, megfelelő kivitlezésre és marketingkommunikációra is szükség van a sikerhez.

Mi fontos a fogyasztók számára?

A Neticle negyedéves felmérése kimutatta, hogy a leggyakoribb kifejezés a magyar weben a webshopokkal kapcsolatban a "kapható" szó, de érdemes még koncentrálni az "olcsó", "ingyenes házhozszállítás", és "nyereményjáték" szavakra is.

A legtöbbször a webáruházakkal kapcsolatban használt kifejezések alapján látható, hogy a fogyasztók megbízhatóságot, kényelmet és alacsony árakat várnak el a webshopoktól és leginkább a csalástól, átveréstől félnek, bizonytalanná teszi őket, ha nem tudják pontosan, mennyibe kerül a végén a termék.

Természetesen nem meglepő, a legtöbb említés a facebookon történik.

Érdemes a webáruház tartalmának kialakításakor a fenti szavakra, témákra koncentrálni, egyértelművé tenni a szállítási információkat, külön oldalt készíteni az akciós termékeknek, nyereményjátékokat hirdetni a közösségi oldalakon.

Hogyan zajlik a vásárlási döntés és mit tanulhatunk ebből?

A fogyasztók fejében márkák háborúja dúl, ezért is szükséges jól elkülöníthető módon pozícionálni magunkat.

 A vásárlási döntés megszületéséhez mind a racionális bal agyféltekére, mind a szubjektív jobb agyféltekére hatnunk kell.

Hatni kell az ősi ösztönökre (erotika, nekem is az kell amit a másik vásárolt), az érzelmekre (szép a termék, pozitív érzelem megszerzése kapcsolható a termékhez) és a tudatosságra (elegendő információt kell biztosítani a vásárláshoz).

Néhány pzsichológiai alapelv, amivel érdemes tisztában lennünk

  • Minél többen megvásároltak egy terméket, annál többen fognak vásárolni ("csorda-szellem") ezért tüntessük fel a legtöbbet vásárolt termékek toplistáját.
  • Adjunk lehetőséget a termékek véleményezésére: ez további információt biztosít a vásárlási döntéshez és azt az érzetet is erősíti, hogy már mások is vásároltak a termékből.
  • Viszonzás: kis ingyenes ajándékért kérhetünk valamit cserébe (pl. vásárlást).
  • Ne adjunk úgy engedményt, hogy a legmagasabb piaci árat vesszük alapul és ebből akciózzuk le a terméket a normálárszintre. A fogyasztók észreveszik, negatív hatást vált ki.
  • Legyen valamilyen hasznos, a többiektől eltérő értékesítési előnyünk (USP).
    Az ingyenes kiszállítás bizonyos értékhatár felett ma már természetes. Kínáljunk még egy kis plusz értéket: "ha nem jó a termék, visszaszállítjuk".
  • Minél jobban fogy egy termék, minél valószínűbb, hogy hiánycikk lesz, annál nagyobb a kereslet!
    Ha már csak néhány darab van a termékből azt érdemes kommunikálni.
  • Ha nincs lehetőség a termékek funkciójának összehasonlítására a drágább terméket általában jobbnak tartják az emberek.
  • Ha nincs automatikus összehasonlítási lehetőség a webáruházban akkor a kevesebb termék előnyösebb, mert így a fogyasztó össze tudja hasonlítani az azonos termékeket.
  • Az "upsell", azaz kiegészítő termék ajánlata rendkívül ösztönző módon hat a vásárlásra.
  • Sorrend hatás: ártól független egy sorban az első termék a legjobb, ezt vásárolják a legtöbben.
  • A termékekről készült képek legyenek szépek, esztétikusak.
    Ha lehet, készítsünk fotót a termékhasználat közben.
  • Ha fűződik valamilyen sztori a termékhez, szolgáltatáshoz, annak használatához, azt osszuk meg a vásárlókkal.

Építsünk márkát!

Már a tervezés fázisában érdemes odafigyelni, hogy vizuálisan és kommunikációs szempontjából is konzisztens képet tükrözzünk a felhasználók felé, határozottan pozícionáljuk áruházunkat, termékeinket, tudatosan építsünk ki egy márkát.

 A márka

  • hűséges fogyasztókat generál,
  • megkönnyíti a vásárlást, gyorsabban választják a terméket egy másik termékkel szemben,
  • védelmet nyújt a negatív vélemények ellen, a márkahű fogyasztók a márka mellé állíthatók kritikus helyezetben,
  • magasabb árszintet jelent,
  • javítja az alkupozíciót,
  • választása valószínűbb egy ismeretlen termékkel szemben,
  • több embert tud megszólítani, ezáltal a nagyobb konverzió érhető el,
  • erősíti a megbízhatóság érzését,
  • csökkenti az első vásárlás kockázatát,
  • felhasználói lojalitást épít,
  • bizalmat épít,
  • törzsvásárlókat generál.

 Növeljük a webáruházunk megtalálhatóságát!

A kisebb cégeknek sokszor nem áll rendelkezésére kellő hirdetési büdzsé, ezért érdemes a felhasználók számára hasznos, érdekes tartalom készítésére és tartalom perszonalizálására koncentrálni.
A tartalmakat konzisztens  módon, több platformon is felhasználhatjuk, például egy termékhez kapcsolódó, alternatív felhasználási módokat bemiutató letölthető PDF-ből készülhet videó, írhatunk róla a közösségi médiában - facebook, Google plus, twitter, stb. -, oszthatunk meg róla képeket a Pinteresten.

Mindenki szereti, ha megismerik a boltban és már tudják, hogy mit szeretne.
Nincs ez másképp a webáruházaknál sem: a felhasználókat hatékonyabban szólíthatjuk meg, ha számukra perszonalizált tartalmakat kínálunk intelligens ajánlók segítségével.
Ez természetesen már csak azután lehetséges, miután a potenciális vásárló legalább egyszer járt az oldalon és megadta adatait. A következő látogatástól már névre szólóan jeleníthetjük meg számára az információkat, intelligens ajánlók segítségével pedig olyan termékeket mutathatunk neki, ami iránt valószínűleg érdeklődni fog, vagy ami az előzőleg vásárolt terméket kiegészíti.
A webáruházból való kilépés után se feledkezzünk el a látogatókról: perszonalizált e-mailek segítségével keressük meg, informáljuk a számára érdekes újdonságokról, a vásárolt temrék várható élettartamának lejárta előtt pedig javasoljuk neki az újravásárlást, vagy egy újabb terméket.

Tartsatok velünk holnap is! Következő, bejegyzésünk témája a felhasználók weboldalon tartása és a vásárlási döntés támogatása, a tranzakciók számának növelése lesz. 

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga