• Facebook, Twitter, Google plus


    • Közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, célcsoporttal
    • Interaktív kommunikáció
    • Vásárlói hűség kialakítására
    • Audió- és videó tartalmak megosztása
    • Költséghatékony hirdetési eszköz
  • Wordpress, Joomla!, HTML


    • Weboldal akár pár nap alatt
    • Egyedi igényekre szabható keretrendszerek
    • Webmester nélkül módosítható weboldal
    • Könnyen változtatható, módosítható megjelenés
    • Webáruházhoz, portál oldalhozhoz is tökéletes megoldás

Mi az Inbound marketing?

Szerző: iProfit Közzétéve: 2013-12-29 Kategória: Online marketing

Mi az Inbound marketing?

Az "inbound marketing" a web 2.0 korszakában jelent meg és a klasszikus fizetett, "outbound marketing" eszközökkel szemben a felhasználók engedélyével, értékes és egyedi tartalom előállításával gyűjt lead-eket, potenciális vásárlókat.

A leadek gyűjtésén túl a teljes értékesítési folyamaton végigkíséri a felhasználókat online marketing eszközök segítségével.

 

Hogyan működik az inbound marketing?

1. Készítsünk értékes, egyedi tartalmat:

  • weboldal
  • blog
  • whitepaper
  • videó
  • webinárium
  • demo, stb. készítése.

Az értékes, egyedi, és gyakran frissülő tartalom a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos: közvetlen és közvetett módon is segíti a weboldalt a jobb helyezés elérésében az organikus keresési találatok között.

A tartalmakhoz való hozzáférést regisztrációhoz kötve lead-eket gyűjthetünk.

Amennyiben vannak hagyományos média tartalmaink törekedjünk rá, hogy ezek tartalma szinkronban legyen.

2. Érjünk el minél több potenciális ügyfelet!

A közösségi média csatornák és PPC, AdWords hirdetések, partnerek segítségével az elkészített tartalmakat juttassuk el minél több ember számára.

Minél több hasznos, érdekes tartalmat osztunk meg a különböző csatornákon, annál nagyobb az esélye, hogy a felhasználók tovább ajánlják, megosztják.

A felhasználók ekkor még csak érdeklődnek a termék szolgáltatás iránt.
Ebben a szakaszban a tartalmainkat olvasók, a weboldalra látogatók, követők száma jó mérőszám az érdeklődés felmérésére.

3. Cselekvésre késztetés

A termék, szolgáltatás iránt érdeklődőet próbáljuk meg rávenni tartalmaink terjesztésére, hogy további, potenciális érdeklődőket érjünk el.

Ehhez a közösségi médiában adottak az interaktív lehetőségek - hozzászólás, megosztás, stb. -, de ezeket az egyéb helyeken elhelyezett tartalmak esetén is biztosítani kell.
A nagyobb tartalomkezelelő rendszereket használó motorokat (pl. Wordpress, Joomla!, Drupal, Magento, stb.) használó oldalak esetén könnyen integrálhatók az oldalba a hozzászólásokat, megosztást lehetővé tevő funkciók.

A sikerességet az oldalunkon eltöltött idő, a megosztások, hozzászólások, lájkok száma és a felhasználók által megadott elérhetőségek, leadek száma alapján mérhetjük.

4. Konvertáljuk vásárlóvá a leadeket

Miután megkaptuk a felhasználók elérhetőségét, tehát leadeket szereztünk, kezdődik el a marketing, az értékesítési munka. (Mivel ez a két terület egyre inkább átfedésbe kerül, egyre jobban segíteniük kell egymást az értékesítés folyamatában ezért Amerikában már terjedőben van az "smarketing", azaz a "salesmarketing" fogalma.)

A leadek vásárlóvá konvertálása során fontos szerepe van a remarketingnek: ügyelni kell arra, hogy a vásárlási folyamat különböző fázisában lévő felhasználókat más-más üzenetekkel érjük el. A termékkel kapcsolatban még további információkat igénylőknek ne ajánljunk rögtön pl. szállítási kedvezményt, ezt azoknak kínáljuk fel, akik már kiválasztottak, rendeltek bizonyos terméket.

A sikerességet a rendelések számában, a bevételben, az egy vásárlásra jutó átlagos bevételben mérhetjük.

5. A vásárlás után se felejtsük el a felhasználókat!

A vásárlás után ismételten keressük fel a felhasználókat:

  • ajánljunk nekik további hasznos tartalmakat,
  • kérjük meg őket vásárlói és felhasználói élményeik megosztására pl. a közösségi médiában,
  • kiegészítő termékeket a rendelt termék mellé,
  • a vásárolt termék élettartamának lejárta után kínáljunk fel nekik kedvezményes vásárlási lehetőséget, stb.

Mérőszámok: online hivatkozások, említések, vélemények és újravásárlások száma.

 Inbound marketing infografika

Nem is olyan bonyolult, ugye? :)

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Projektek - a teljesség igénye nélkül

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga