A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Evolution 2013 - Közösségi-, performance- és mobil marketing konferencia III.

Szerző: iProfit Közzétéve: 2013-03-16 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook, Google Plus, Twitter, Mobil marketing, Pinterest, Teljesítménymérés, Google Analytics, Online marketing, Konverzióoptimalizálás (CRO)

Evolution 2013 - Közösségi-, performance- és mobil marketing konferencia III.

Harmadik, befejező rész a 2013-as Online Evolúció Napján elhangzottakról.

 A közösségi média számokban 2012-ben, Magyarországon

Az interneten sajnos kevés hazai vonatkozású adatot lehet találni a "kisebb", nemzetközi közösségi média platformok használóiról.

Forgács Mariann (BeSocial) az evolution-ön tartott előadásában a facebook mellett kitért a további népszerű, nemzetközi közösségi média oldalak magyar felhasználóira is. 

Közösségi médiaMagyar regisztráltak száma
facebook 4.300.000
Badoo 510.000
twitter 320.000
LinkedIn 200.000
Pinterest 69.000
Instagram 60-70.000
Foursquare 33.000

A statisztika szerint a facebookon szinte már minden internettel rendelkező magyar regisztrált.

Az egyik legfeltörekvőbb közösségi média oldal a Badoo, ami ismerkedési lehetőséget nyújt a felhasználóknak. Bár lassacskán, de nő a hazai twitter felhasználók közösségi is, bár még inkább a geek-é ez a platform, az instagram-hoz, foursquare-hez hasonlóan.

A facebook-on túl is van élet

A fenti számokból is látható, hogy a facebook hazánkban (az iwiw mellett) az elsőszámú közösségi média oldal, azonban a kisebb regisztrált felhasználószámmal rendelkező csatornák használata is hasznos lehet.

Kerekasztal beszélgetés keretében bemutattak néhány esettanulmányt, ahol a facebook mellett alternatív közösségi média eszközöket is igénybe vettek.

A TV2 a Voice tehetségkutató műsor kommunikációja során aktívan használta a twittert, ahol a facebook rajongóknak közel a harmadát (9110 fő) sikerült követőként összegyűjteniük a műsor három hónapja alatt.

A Ludwig Múzeum a facebook mellett a foursquare-en is jelen van, folyamatos akciókkal csalogatva a becsekkolókat.

A Marquard Media női lap portfóliója a Pinteresten is jelen van olyan jó minőségű képi anyaggal, amik a magazinokba már nem fértek bele. A nők felülreprezentáltsága miatt választották ezt a médiumot.

Az Oázis Kertészet az Instagram-ot választotta: már több, mint 200 követőre tett szert saját készítésű képeivel.

Facebook vs. Google+? Facebook hirdetés, vagy AdWords?

A Google által útjára indított közösségi média csatorna, a Google+ inkább a technikában jártas, "geek" felhasználókat szólítja meg, míg a facebook könnyű kezelhetősége és nagy felhasználói tábora következtében mindenkinek szól. 

A facebook felhasználók szívesen hallgatnak mások véleményére, ajánlására, azonban nem jellemzi őket a problématudatosság, nem a közösségi médiában keresnek termékinformációkat, hanem a Google keresőjében. Ebben a nemrég debütált Open Graph Search változást hozhat, hiszen így már rákereshetünk ismerőseink kedvenceire, az általuk favorizált termékekre.

A facebookon a legtöbb oldal hirdetési lehetőségei korlátozottak, a prémium hirdetési lehetőségeket csak a kiemelt, sokat költő ügyfelek vehetik igénybe. Ezzel szemben a Google AdWords rendszere minden hirdető számára egyenlő esélyeket biztosít.

Általában a legcélravezetőbb megoldás, ha mindkét csatornán párhuzamosan hirdetünk, így egy-egy potenciális ügyfelet több alkalommal is elérhetünk üzenetünkkel. Minél többször érjük el, annál nagyobb az esély rá, hogy a felhasználó végrehajtja az általunk kívánt konverziót. 

Összefoglalás

A nap eseményeinek összefoglalásaként elmondható, hogy mindhárom érintett téma, a performance alapú marketing, a közösségi média- és a mobil marketing is jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években és ez a fejlődés megállíthatatlanul folytatódik. 

A közösségi  médiában fizetett hirdetések, nyereményjátékok és kedvezmények nélkül egyre nehezebb lesz elérni a rajongókat, ezért a célcsoporttól függően a facebook mellett érdemes egyéb platformokra is kiterjeszteni a kommunikációt.

A felhasználók tevékenysége egyre inkább a mobil eszközök felé tolódik: ennek megfelelően a cégeknek, hirdetőknek is át kell alakítaniuk digitális költségvetésüket és többet kell fordítaniuk mobil hirdetésekre és applikációkra. Az applikációkat a felhasználói igényekből, felhasználói szokásokból kiindulva kell megtervezni és fejleszteni.

Hosszú távon azok a cégek fognak tudni nagy márkaismertséget és bevonódást elérni, akik értéket teremtenek.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga