A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Evolution 2013 - Közösségi-, performance- és mobil marketing konferencia II.

Szerző: iProfit Közzétéve: 2013-03-14 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook, Google Plus, Twitter, Mobil marketing, Pinterest, Teljesítménymérés, Google Analytics, Online marketing, Konverzióoptimalizálás (CRO)

Evolution 2013 - Közösségi-, performance- és mobil marketing konferencia II.

A 2013-as evolution konferencián elhangzottak összefoglalásának második része, fókuszban a mobil eszközök.

Nem elég a mobil

A mobil szekcióban Deli Norbert a mobil aktivitás méréséről, Brindza Gábor pedig a mobilhirdetések lélektanáról beszélt. Mindkét előadó prezentációjában kiemelte a mobilozással eltöltött idő növekedését és beszélt a mobilhasználati szokásokról.

Megtudtuk, hogy a felhasználók 90%-a általában 2 eszközt használ egy folyamathoz. Pl.: egy mobil hirdetésre kattintás után a laptopján, PC-n folytatja az információgyűjtést, vásárlást.

A felhasználók 70%-a pedig televíziózás közben használja okostelefonját, a mobilozásra fordított idő pedig 2009 óta megháromszorozódott és várhatóan a jövőben tovább fog növekedni.

A keresztlátogatások mérésére, követésére egyelőre csak korlátozott lehetőségek állnak rendelkezésre, ebben az Universal Analytics fog változást hozni.

Web vs. mobil (?)

A weboldal tulajdonosok előtt két út áll: mobil oldalukra külön dizájnt, tartalmat készítenek, vagy a meglévő weboldal tartalmát ültetik át a mobil felületre.

A weboldal adaptációja költséghatékonyabb lehet és erősíti a felhasználókban az ismerősség érzését, a márkaészlelést, a mobilra tervezett oldal viszont funkcionálisabb, csak a valóban szükséges információkat tartalmazza.

A mobil hirdetéseknél nagy bannereket, layereket használjunk. Ezek a képernyő nagy részét lefedve növelik a kattintások számát.

Kik és kiknek hirdetnek mobilon?

Az okostelefonok aránya folyamatosan nő: 2013-ban már minden 4. magyar mobilja okos lesz.

A hirdetők felismerték a mobil hirdetések fontosságát, és az utóbbi években folyamatosan növelik a digitális büdzsé mobil hirdetésekre fordított részét - derült ki Bognár Vera (MediaCom) előadásából. A tavalyi 10,9%-ról idén várhatóan 16,9%-ra fog nőni a mobil költések aránya.

A legnagyobb hirdetők a bankok, biztosítók. Minden cégnek meg kell találni a mobil eszközök marketing célú használatának releváns módját, mint ahogy ez sikerült Koreában a Tesconak , a házhozszállítás bevezetésekor:

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

mobilhasználókról, szokásaikról egyelőre kevés statisztika áll rendelkezésre, de tudjuk, hogy 68% naponta internetezik a mobiljáról - mondta Győri Alex.

52%-ban keresik fel a közösségi oldalakat mobilról és nagyjából ilyen arányban használják az e-mail szolgáltatást. 45%-ban keresnek a mobilon, 40% minden nap.

A keresések 35%-ában információgyűjtésre, tájékozódásra használják a mobilt. Az okostelefon tulajdonosok 75%-a nézett már utána valamilyen terméknek, szolgáltatásnak.

A vásárlás jellemzően csak később, PC-, vagy offline történik meg, de 14% mobilon realizálódik. Nagyobb értékű termékeket csak kis százalékban vásárolnak mobilról, viszont menetjegyeket (busz, vonat) 23-25%-ban.

Az okostelefon tulajdonosok 20%-a vásárolt már mobilon, 46% az elmúlt hónapban is.

A mobil keresési találatok első oldalán lenni létfontosságú: 52% csak az első találtai oldalt nézi meg, ahol mobilböngésző esetén csak 2 hirdetés látható.

Tévhit, hogy a magyarok nem hajlandók fizetni a digitális tartalomért:
  • a magyar felhasználók átlag 19 appot telepítenek
  • 8 applikációt használnak havonta
  • és átlagosan legalább 2 fizetett applikációval rendelkeznek.

Videót 71% néz a telefonján, 11% naponta teszi ezt.

81% keresett már fel közösségi média oldalt a telefonjáról, 43% naponta legalább egyszer.

Foci EB élőben a mobilon és mobil vezérelt, böngésző alapú applikáció

Jedlicska Márton (Kirowski) hangsúlyozta, hogy egy a felhasználók által kedvelt applikáció elkészítéséhez több szakember (UI tervező, grafikus, programozó, marketing szakember) közös munkájára van szükség.

A Kirowski által tervezett, a foci EB-t élőben közvetítő applikáció több, mint 80.000 letöltést ért el. Az esettanulmány az app működéséről, funkcióiról itt olvasható.

A Procter is megtalálta a célcsoportjához vezető utat a mobil kommunikációban: az anyáknak "köszönetet mondó" bannert fejlesztett. A hirdetésre kattintva édesanyánknak (vagy más szerettünknek) azonnal köszönetet mondhattunk egy SMS-sel:

You need to a flashplayer enabled browser to view this YouTube video

Szintén hazai példa a “Minden apró öröm megérdemli, hogy megénekeljék az örökkévalóság számára!” szlogennel meghirdetett T-Mobile applikáció. A facebookra, Instagram-ra, Twitterre feltöltött "örömök" felhasználásával egy mozaik kép, klipp és dal készült.

A mobil jövőbe mutató felhasználása a különböző platformokkal, eszközökkel való szinkronizálás, azok mobillal történő vezérlése. Ilyen a laptop média centerének okostelefonnal történő távvezérlése, vagy az egyidejűleg mobillal és PC-vel, egyéb eszközzel játszható játékok (pl.: http://chrome.com/supersyncsports)

A "nyerő" mobil applikáció tervezésének titka a komplex, játékos gondolkodás, a technológiát, médiát, a kultúrát és az alkotói szenvedélyt felhasználva.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga