A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Evolution 2013 - Közösségi-, performance- és mobil marketing konferencia I.

Szerző: iProfit Közzétéve: 2013-03-13 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook, Google Plus, Twitter, Mobil marketing, Pinterest, Teljesítménymérés, Google Analytics, Online marketing, Konverzióoptimalizálás (CRO)

Evolution 2013 - Közösségi-, performance- és mobil marketing konferencia I.

Az idei online evolúció napja nem az új eszközökről, hanem a meglévő marketing eszközök jobb felhasználásáról, optimalizálásáról szólt.

A konferencián annyi hasznos információ hangzott el, lefedve az online marketing legjelentősebb területeit, hogy egy blogbejegyzésben lehetetlen lett volna összefoglalni - így is a teljesség igénye nélkül válogattunk az elhangzottakból.

A cégek elpazarolják a drága munkaerőt - közösségi média megoldások a munkahelyeken

Vajon mennyire közösségi a cégek élete, a nagy vállalatok integrálták-e már a közösségi média eszközöket működésükbe? Ezt a témát boncolgatta Pécsi Ferenc (Pollner, soreo.biz), 

Rövid összefoglalójában elmondta, hogy milyen pazarlóan bánnak a nagy vállalatok az értékes, képzett munkaerővel: a munkavállalaók munkaidejének ugyanis csak 39%-át töltik ki a szakmai feladatok, idejük 28%-ban e-maieleket olvasnak és válaszolnak meg, 19%-ban információt keresnek, 14%-ban pedig kommunikálnak és együttműködnek munkatársaikkal.

Egyelőre még kevés cég ismerte fel, vagy kezdte el bevezetni a közösségi média megoldásokat a belső kommunikációjában, pedig szoftveres támogatásban már nincs hiány, sok úgynevezett "community software" létezik a piacon (pl.: Jive, Telligent, stb.).

Válságban a facebookon

Bricostore facebook cover photoA Bricostore bezárásával kapcsolatos válságkommunikációs tapasztalatait Joanelli Tamás (BeSocial) osztotta meg a résztvevőkkel.

Tanácsa: válság, probléma esetén lényeg a gyors reakció. Ne várjunk a hozzászólások, üzenetek megválaszolásával, különben nem kívánt irányt vehet a facebookon a kommunikáció: a negatív visszajelzések gyorsan megsorozódhatnak és fokozódhatnak az érzelmek.

További tapasztalatok, hasznos tippek:

  • ne szálljunk vitába, adjunk információt, kínáljunk megoldást
  • kommunikáljunk emberként
  • maradjunk a "nyílt színtéren", ne zárkózzunk el a kommunikáció elől
  • mérlegeljük, hogy milyen bejegyzésekre reagálunk (durva, sértő hozzászólásokat törölhetünk, de tartsuk tiszteletben a normális hangvételben megfogalmazott negatív véleményeket)

A Pepsi megmutatta! - Márkaépítés felsőfokon a facebookon

Pepsi facebookMegmutatta, hogyan kell a facebookon profin, a nulláról egy év alatt majdnem százezres rajongótábort építeni  (https://www.facebook.com/pepsihungary). A márkaépítési stratégiát Osztie Andrea (Pepsico) prezentálta.

Aki részletesen kíváncsi rá, hogy mikor, milyen eszközöket használva értéke el ezt a teljesítményt, olvassa el "Hogyan épít rajongói oldalt egy multi a facebookon?" bejegyzésünket.

Összefoglalva a Pepsi a gamification és a szórakoztató tartalmak mellett tette le a voksát.  Posztjaikban sokszor használják a "cukiság" faktort és nagy hangsúlyt helyeznek a posztok megfelelő időzítésére (neves alkalmak, aktuális időjáráshoz illeszkedő posztok, stb.) 

Nem csak videó megosztó, közösségi felület is!

Farkas Dániel (HD Marketing) arról beszélt, hogy nem csak videómegosztó felületként, de a közösségi élet színtereként is érdemes figyelembe vennünk az online marketing stratégia kialakítása során a YouTube-ot.

A heti 2 millió egyedi felhasználó közül egyre többen használják bejelentkezve a csatornát, ami több, beépített funkció elérését teszi lehetővé számukra. Egy videó like-olásához, kommentezéséhez is  regisztráció szükséges.

A bevonódás legmagasabb szintje a csatornára, márkacsatornára történő feliratkozás: ezt kell elérniük és ösztönözniük a cégeknek, hogy folyamatosan elérhessék tartalmaikkal a felhasználókat.

A YouTube videók, linkek segítik a keresőoptimalizálást is: a videós találatok újból előkelő helyen jelennek meg a találati listán.

Új fejezet a keresésben

Facebook Open Graph SearchNemrég, idén januárban jelentette be a facebook az új keresőjét, az Open Graph Search-öt, melynek segítségével már nem csak személyekre, de az ismerőseink, vagy barátaik által megosztott információkra is kereshetünk.

Az új kereső miatt a márkáknak fokozottan koncentrálniuk kell a rajongók gyűjtésére és aktivizálásukra - mondta Szabó Ákos (Think Digital). Ezen kívül a névjegy, "about" információk pontosítása segíthet az újfajta kereséseknél.

Mire keresnek általában az emberek a facebookon?

- ismerőseikkel kapcsolatos információkra

- helyszínekre, ezek fényképeire

- ismerőseik ajánlásaira

TIPP: használjuk a facebook kereső hirdetését.

Megváltozik a hírfolyam

Alig telt el néhány hónap az új kereső bejelentése óta, ami Magyarországon még mindig csak néhány felhasználó számára elérhető, máris újabb változás várható: néhány hónapon belül megújul a newsfeed is.

Tagoltabbá válik, megnő a megjelenített képek mérete, a chat és a státusz frissítések átkerülnek a bal oldalra.

A posztolt képekhez tartozó szöveg rövidített formában rá fog kerülni a képekre, ezért érdemes lesz a bejegyzések elejére koncentrálni, oda helyezni figyelemfelkeltő szöveget.

A szponzorált posztoknál a like gomb mellé egy nagy "hide" gomb is kerül, amivel elrejthetjük a reklámozott posztot. A facebook automatikusan arra is rákérdez majd, hogy az adott hirdető minden posztját el kívánjuk-e rejteni - így ha nem kellőképpen érdekesek a márka tartalmai könnyen kikerülhet a felhasználók hírfolyamából.

 

Az online evolúció napjáról készült beszámoló folytatása: http://iprofit.hu/blog/online-marketing/evolution-2013-koezoessegi-performance-es-mobil-marketing-konferencia-2

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga