A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

9 gyakorlati tipp a sikeres online márkaépítéshez

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2009-12-20 Kategória: Online marketing

9 gyakorlati tipp a sikeres online márkaépítéshez

márkaépítés, brandépítés  egyik fontos tényezője az interneten a bizalom kiépítése, egyfajta PR tevékenység, melynek alapja a cég online kommunikációs tevékenysége, elsődlegesen a honlapja, illetve az azon keresztül kommunikált információk tartalma, minősége, a látogatók magas színvonalú kiszolgálása.

Nem elég csak megfelelni a vásárlói elvárásoknak, meg is kell haladni azokat és proaktív módon alakítani kell a közösségek véleményét.

Tippek a hatékony márka kommunikációhoz

1. Legyen a honlapja egyszerű, de informatív és egységes vizuális megjelenésű, kommunikációs stílusú!

Segítsen látogatóinak, hogy minél előbb megtalálhassák a keresett terméket, információt. A jól előkészített, egyszerűen feldolgozható információk erősítik a bizalmat cégével, szolgáltatásával szemben.

Az egyértelmű információk lerövidítik a döntési folyamatokat, csökkentik a vásárlással kapcsolatos bizonytalanságot, növelik a konverziók számát.

A termékhez, céghez kapcsolódó vizuális jegyek, kommunikációs stílus egységes alkalmazása segíti az azonosíthatóságot, az ismerősség képzetét kelti.

2. Tüntesse fel a weboldalán a referenciákat, használjon ajánlásokat, idézeteket!

Mások tapasztalatai, véleményei, termékkel kapcsolatos élményei (tapasztalati tényező) nagyban befolyásolják a potenciális fogyasztók döntéseit, mivel alapvetően úgy gondolják, hogy a referenciát adó személynek nem áll érdekében a termék reklámozása, hanem meggyőződésből nyilatkozik elismerően. Főként kevésbé ismert termék esetén fontos, hogy közölje mások pozitív tapasztalatait termékével kapcsolatosan, hogy bizalmat ébresszen az érdeklődőkben. 

3. Adjon minél több lehetőséget a kapcsolatfelvételre, interaktivitásra!

Biztosítsunk minél több lehetőséget potenciális vásárlóinknak a kapcsolatteremtésre. A szokásos kapcsolati információk mellett hozzon létre blogot, fórumot, tegye lehetővé, hogy a cikkekhez történő hozzászólást. Nyitott, segítőkész hozzáállással alakítsunk ki pozitív érzelmeket cégünk, termékünk iránt.

4. Gyors visszaigazolás, megerősítés

Az online információkeresés és vásárlás lehetőségével a vásárlás folyamata jelentősen felgyorsult, ezért nagyon fontos, hogy minden érdeklődőnek 24 órán belül választ adjunk, a megrendeléseket pedig minél előbb visszaigazoljuk. Fontos, hogy a vásárlás után is megerősítsük őt abban a tudatban, hogy helyesen döntött, illetve kezeljük kifogásait, problémáit. Amíg kapcsolatban vagyunk egy vásárlóval, addig kommunikálhatunk vele, üzeneteket juttathatunk el hozzá, erősíthetjük benne a céggel szemben kialakult pozitív érzelmeit.

5. Informálja folyamatosan vásárlóit akcióiról!

Az internet számos lehetőséget kínál az ügyfélkapcsolatok ápolására, melyek többsége kis- és középvállalatok számára is elérhető. Az egyik legegyszerűbb, legközvetlenebb online PR eszköz a céges hírlevél, mely hatékony segítséget nyújt a törzsvásárlói rendszer kiépítésében. erősíti a cég iránti lojalitást. A hírlevélre történő feliratkozással a vásárlók, érdeklődők engedélyt adnak a rendszeres, e-mailben történő tájékoztatásra, megkeresésre: nyitottá válnak a cégtől érkező ajánlatokkal szemben.

6. Legyen közvetlen az interneten is!

Minél személyesebb egy kommunikáció, annál nagyobb bizalmat kelt a potenciális vásárlóban. Adjunk lehetőséget az illetékes munkatársakkal történő személyes kapcsolatfelvételre: tegyük fel az internetre közvetlen e-mail elérhetőségüket, mobil számukat, fótójukat. A személyes kapcsolatok segítségével a kialakuló brandet is személyes tulajdonságokkal ruházzák fel fogyasztóink.

 7. Ügyeljen a keresőkben a cégéről megjelenő tartalmakra!

Ha nem kívánjuk aktívan használni a keresőmarketinget termékünk, cégünk népszerűsítésére, akkor is nyomon kell követni a keresőkben a brandünkről megjelent tartalmakat.  A fogyasztók nagy része a 10.000,-Ft feletti termékek esetén az internet segítségével készíti elő vásárlását. A keresés során az első 10 találatban megjelenő cikkeket objektív forrásnak tekintik, a bennük közölteket hitelesnek fogadják el.

8. Növelje a márkaismertséget keresőhirdetéssel!

Ha a márkánk a keresőkben a szponzorált hirdetések és a természetese találatok között is az 1. oldalon jelenik meg az kb. 15%-kal javítja ismertségét, illetve javítja a márka affinitást.

9. Használja brandépítésre a közösségi médiákat!

Az internet legújabb trendje a közösségi médiák terjedése, egyre intenzívebb használatuk. Magyarországon az átlag felhasználók havonta több, mint 11 órát töltenek el messenger szolgáltatások használatával: chateléssel, beszélgetéssel, fájlküldéssel. A különböző fotómegosztó oldalakat, blogokat több, mint fél millióan használják.

A közösségi oldalakon történő megjelenés segít a márka megismertetésében, a fogyasztók márkaélményeinek, tapasztalatainak cseréjében.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga