A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Konferencián voltunk: Online marketing 3.0

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-03-13 Kategória: Közösségi média marketing, Online marketing hírek

Konferencián voltunk: Online marketing 3.0

Fókuszban a Közösségi média

Március 12-én  a Marketingtorta szervezésében került megrendezésre az "Online marketing 3.0" konferencia, melynek fókuszában az olcsó, elsősorban közösségi médiára alapuló ügyfélszerzési technikák álltak.

Az előadók között volt Erdélyi Norbert (Webdesign & Marketing), aki a 2010-es weboldal stratégiáról beszélt felvázolva, hogy egy értékesítési célú weboldalnak milyen kritériumoknak kell megfelelnie, illetve mire kell figyelnünk tervezése során:

  • A termék, szolgáltatás tulajdonságai, a vásárlási folyamat sajátosságai alapján el kell dönteni, hogy "hol a kassza?" (azonnali vásárlást támogató), vagy "hadd magyarázzam el!" (a termékről, használatáról információkat is nyújtó) típusú weboldalt szeretnénk.
  • Tervezzük meg legalább 1 évre előre az időszakos, nagyobb bevételt hozó kampányokat.
  • Legyen "mozgástere" a weboldalnak: tudjunk gyorsan reagálni a célpiac igényeinek változására. Ennek feltétele természetes az automatizáltság, a technikailag jól működő oldal.
  • Kommunikáljunk folyamatosan: legyünk jelen célcsoportunk, vevőink mindennapjaiban, használjuk fel a közösségi média alkalmazásokat.
  • Szervezzük ki a munka kiszervezhető részét.
  • Folyamatosan ellenőrizzük a weboldalon végrehajtott változtatásokat, az oldal teljesítményét a keresőkben, keresőoptimalizáltságát, folyamatosan mérjük ügyfeleink elégedettségét.

Vida Ági (Kismamablog, Gazdagmami) a költséghatékony látogatottságnövelő eszközök használatát mutatatta be saját példáin keresztül.

A kezdő vállalkozók számára a közösségi média eszközök használata elengedhetetlen. Ági kezdetben a fórumokon hívta fel magára a kismama közösségek figyelmét, majd kellő ismertséget elérve blogot írt, melynek olvasottságát elsősorban közösségi média eszközökkel, e-mail marketinggel növelte.

A profit orientált weboldalak titkaiba Jaczenkó László (Mayavi, http://edzesmester.com/) avatta be a közönséget  "Milyen a jó online marketing taktika?" címmel.

A megfelelő értékesítési folyamat kialakításán kívül árazási trükköket, szövegírási és dizájn tippeket is kaptunk Lászlótól, aki a végén még az értékesítés orientált weboldal "boszorkányfőzetét" is elárulta:

  1. Tűzzük ki a konverziós célokat!
  2. Válasszunk egy jó domain nevet.
  3. Határozzuk meg minél pontosabban a célcsoportunkat, képzeljük el a "vevő-avatárunkat".
  4. Figyeljünk a dizájn elemekre, a szöveg elrendezésére. (Sötét háttér, világos háttér a szövegnek, kevés kép, 60-80 karakter hosszú sorok, figyelemfelkeltő "call to action" gomb, stb.)
  5. Keltsük fel a vevők érdeklődését: hökkentsük meg az olvasókat, legyen történetünk, megfogalmazásunk legyen képies és érzelemdús. A kommunikáció folyamán csak egy, egyszerű üzenetre koncentráljunk!
  6. Teszteljünk, mérjünk, és változtassunk!

Az Online Marketing 3.0 egy "nemzetközi" előadóval is büszkélkedhetett: Csernavölgyi Krisztina 2009 óta van jelen a nemzetközi közösségi médiában, amikor is megnyert egy interneten meghirdetett videómarketing versenyt.

Krisztinának Ausztráliától Amerikán át Dániáig, a világ több országában vannak már ügyfelei.

Előadásában a hangsúlyt a videómarketing közösségi médiában betöltött szerepére, és a sikeres marketingvideó elkészítésének fortélyaira helyezte, de beszélt a brandépítés lehetőségéről is a közösségi médiában.

Kiemelte, hogy a brandépítés szempontjából milyen nagy jelentősége van a közösségi médiában az egyedi azonosító elemek, vizuális elemek konzisztens kommunikációjának.

Sokan úgy gondolják, hogy a különböző közösségi portálokon, közösségi oldalakon a legfontosabb, hogy minél több ismerőst, "követőt" szerezzenek, pedig üzleti felhasználás esetén egy minőségi "lista" kifizetődőbb, mint egy több ezer nevet tartalmazó követő tábor. Az üzenetünk iránt érdeklődő, termékünkkel azonosulni tudó felhasználók segítik brandünk építését.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga