A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Hot Marketing Club 3. meetup

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2011-09-07 Kategória: Online marketing hírek, Online marketing

Hot Marketing Club 3. meetup

Offline meetupot tartott az online videókról a Hot Marketing Club 2011. szeptember 6-án.

A meetup középpontjában a videótartalmak álltak, amik a Wired magazinban egy 2010 augusztusában megjelent írás szerint egyre nagyobb teret fognak hódítani a digitális világban mind a "peer to peer", mind pedig hagományos, "client-server" formában.

Végvári Imre a Kürt Akadémiáról videós esettanulmányokkal készítette elő a terepet a többi előadó számára. 

Néhány "nagy klasszikus"  kampány (John West Salmon "Bear fight" ad, A hunter shoots a bear!, mely több, mint 17 millió megtekintéssel büszkélkedhet) mellett kiemelte a svájci turisztikai hivatal által készített perszonalizált facebook videót, melynek a végén az alkalmazást engedélyezők saját képfeltöltéseiket, posztjaikat láthatják viszont a videóban. 

Novák Péter az Origó Zrt. vezérigazgató helyettese a websorozatokkal kapcsolatos eddigi tapasztalataikról és a websorozatokban rejlő jövőbeni lehetőségekről beszélt.

Csalfa KarmaAz Origó legsikeresebb websorozatai a Májkár, a Csalfa Karma és az 56 pizsama voltak, mellyekkel a 100-250 milliós nézettséget is elérték.

Megtudtuk, hogy a professzionális websorozatok, videótartalmak  előállításának költségei sem sokkal alacsonyabbak a hagyományos tévés produkciókénál, hiszen ezekben is profi színészek szerepelnek és a felvétel minőségének garantálásához a webvideók esetében is szükség van megfelelő stábra és technikai felszerelésre.

A websorozatok bevételi forrásait egyelőre a bannerek jelentik, de a televízióban a product placement típusú hirdetések szabályozásának szigorítása miatt várható, hogy a jövőben a videókban találkozhatunk több ilyen jellegű reklámokkal.

A websorozatok rajongói számára megnyugtató hír, hogy egyelőre még nem kell tartaniuk a fizetős tartalmak megjelenésétől, még sokáig díjmentesen követhetik nyomon kedvenc szereplőik sorsának alakulását.

Miskolczy Csaba, az Indavideo alapítója a Silicon Valley-i trendekről beszélt, a sikeres és \"futottak még\" videómegosztókról, illetve a YouTube utáni videómegosztásról.

Az intelligens, videórögzítésre alkalmas és internetképes mobileszközök - telefonok, tabletek, és netbookok - terjedésével párhuzamosan növekszik a videómegosztókat mobil eszközökről használók száma. A különböző platformokon történő zavartalan videómegtekintés és -feltöltés a fejlesztők számára jelent kihívást.

Egy másik, technikai szempontból is kihívást jelentő trend a növekvő igény a videók real time megosztására, a live streaming-re. Ezt a fogyasztói igényt használja ki a magyar alapítású UStream, melynek segítségével bárhonnan élő videóközvetítést tarthatunk és ezt akár még facebook oldalunkba is integrálhatjuk.

A mozgókép tartalmak fogyasztásának újabb lépcsőfokát a "webbroadcast" jelenti: a televíziós és a websorozatok internet eszközökön történő fogyasztása, mely lehet ingyenes (pl.: CatchupTV, HDStream) vagy fizetős, "pay TV" (pl.: Netfix), vagy akár e kettő kombinációja. A közeli jövő "zenéje" a smart televíziókba integrált internet, aminek egyik első, sikeres megvalósítása a Samsung SmartHub-ja.

{youtubejw}9M1QWIVZE1w{/youtubejw}

Várható, hogy a nagy közösségi hálózatok (pl. a facebook) is elkészítik saját videómegosztó, vagy streaming szolgáltatásukat, de ezek sikeres a már piacon lévő szereplők mellett kérdéses.

UstreamTolmács Márk és Schwarz Gábor a Magyarországról indult innováció, a UStream bemutatásával zárta a meetup-ot. A UStream a videómegosztók utáni következő korszakot jelenti az élő videómegosztás lehetőségével. Nagy előnye a legnépszerűbb közösségi média platformok - twitter, facebook - integrációja, aminek segytségével üzenőfalunkon, csiripjeink között élő videófelvételeket is 

Az előadókat hallgatva elmondhatjuk, hogy a jövő a real-time, mobil eszközökön fogyasztható, feltölthető és megosztható videós tartalmak és a televíziókészüléken keresztül elérhető on demand mozgóképes tartalmak felé halad.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga