A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Mobilra optimalizált weboldal

Szerző: iProfit Közzétéve: 2012-08-05 Kategória: Weboldal tervezés, Mobil marketing

Mobilra optimalizált weboldal
2013 év végére több, mint 50%-os volt az okostelefon penetráció a 18-59 éves, internet használó lakosság körében, a táblagépek száma háromszorosára nőtt. Az okostelefon tulajdonosok mintegy háromnegyede napi szinten használja internetezésre a telefonját, így egyre fontosabb a weboldalak mobil eszközökre történő optimalizálása.
(Kutatócentrum, http://www.kutatocentrum.hu/hirek/2014/cikk-294/2013-fordulopont-volt-a-mobilpiacon)

Bár a mobil eszközök kijelzőjének mérete fokozatosan növekszik, de fontos, hogy megkönnyítsük a felhasználóknak a mobil eszközökön az információk megtalálását, mivel arra általában kevesebb idejük van, mint a számítógép előtt ülőknek.

Mobilra optimalizált megoldások

A webes tartalom  mobilra optimalizált típusának kiválasztását általában befolyásolják

  • az anyagi lehetőségek,
  • a rendelkezésre álló idő,
  • az, hogy előreláthatólag milyen böngészőkben fogják használni a látogatók,
  • az, hogy milyen tartalmat kell megjeleníteni,
  • hogy milyen megoldással érhető el optimális teljesítmény és felhasználói élmény,
  • hogy szükség van-e mobil weboldalra, vagy inkább mobil alkalmazást kell készíteni?

A webes tartalom, weboldal mobilra optimalizálása során - a fentiek átgondolása után - négy technikai megoldás közül választhatunk:

  1. Reszponzív webdizájn
  2. Dinamikus tartalom megjelenítés (a mobil eszközről érkező felhasználók eltérő tartalmat látnak, mint a weboldalt számítógépről böngészők)
  3. Teljesen egyedi tartalom és weboldal készítése mobilra (a http://m.weboldal.hu cím alatt jeleníthetjük meg)
  4. Applikáció készítése.

Melyik mobilra optimalizált megoldást válasszuk?

Technikai megoldásPROKONTRA
Reszponzív dizájn
  • Minden felhasználó ugyanazt a tartalmat látja, akár asztali gépről, akár mobil eszközről böngészi a weboldalt.
  • Keresőoptimalizálás szempontjából szintén jó megoldás, mert ugynazon az URL-en jelenik meg a tartalom a mobilról és a PC-ről, laptopról érkezők számára. (Nem keletkezik duplikált tartalom, minden tartalom csak egy URL-en jelenik meg. Pl.: csak http://weboldal.hu/cegunkrol URL létezik, http://m.weboldal.hu/cegunkrol NEM jön létre.)
  • Nem igényel sok programozást: a weboldal kinézetét meghatározó, úgynevezett CSS, stíluslap módosításával megoldható, hogy a weboldal tartalma a felhasználó eszközének méretéhez igazodjon. (Nincs szükség szerver oldali beavatkozásra.)
  • Egyszerű a weboldal frissítése.
  • Bármilyen képernyőméret esetén jól jelenik meg az oldal.
  • A Google ennek a megoldásnak a használatát javasolja.
  • A weboldal teljes tartalma megjelenik minden eszközön: ez a mobil eszközökön csökkentheti a weboldal betöltődési sebességét.
  • Nincs mód arra, hogy a mobil eszközről érkező látogatók egyedi tartalmat láthassanak.
Dinamikus tartalom megjelenítés
  •  Keresőoptimalizálás szempontjából szintén jó megoldás, mert ugynazon az URL-en jelenik meg a tartalom a mobilról és a PC-ről, laptopról érkezők számára. (Nem keletkezik duplikált tartalom.)
  • A mobil tartalom akár másképp is optimalizálható.
  • A mobil verziónál egyedi tartalmakat, vagy megjelenést biztosíthatunk.
  • Csak a szükséges tartalom töltődik le.
  • Szerver oldalon észlelni kell, hogy milyen eszközről érkezik a lekérdezés, a szerint kell a megfelelő nézetet visszaadni.
  • Fontos a szerver megfelelő beállítása, hogy a megfelelő verziót kapja vissza a látogató.
  • A frissítés több munkát igényel, mert külön kell frissíteni a webes és mobilos verziót.
  • A linképítés során a mobil oldalra külön kell linkeket építeni.
 Aldomain-en (http://m.weboldal.hu) elérhető mobil verzió
  • A mobilról böngészők számára más tartalmat bizotsíthatunk.
  • A weboldalnak csak a releváns részei töltődnek le.
  • A mobil verzió lehet a weboldal reszponzív dizájnja mobilra optimalizált tartalommal.
  • A szervernek észlelnie kell, hogy a felhasználó milyen eszközről érkezik és ez ez alapján átirányítani a mobil oldalra. Biztosítani kell annak lehetőségét, hogy a felhasználók visszaléphessenek a normál verzióra.
  • Keresőoptimalizálás szempontjából kevésbé előnyös, mert duplikációt okozhat.
  • Linképítésnél külön kell linket építeni a mobil oldalra is.
  • Plusz munkát igényel a karbantartása.
  • Meta adatokban meg kell jelölni a keresőrobotok számára, hogy ez egy weboldal mobil verziója, hogy a mobil keresőrobotok ezt indexeljék. (Ez jelenik meg a mobil keresőben is.)
Mobil applikáció
  • A szöveges, képes, videós tartalmon kívül más, specifikus mobil tartalmak,funkciók (pl.: játék, hívás kattintással) is elérhetők és megjeleníthetők.
  • Előnyös lehet webáruházak számára, ahol a cél a vásárlás, nem a tartalom előállítása.
  • Specifikus tartalommal (pl. játék, vagy valamilyen hasznos, vásárlást segítő applikáció) jó kiegészítője lehet a mobilra optimalizált weboldalnak.
  • Akkor célszerű választás, ha a felhasználók rendszeresen használnak bizonyos funkciókat és az applikáció által kínált funkciók hasznosak számukra.
  • Elérése interakciót igényel a felhasználóktól, letöltéshez kötött.
  • Többfajta platformra kell fejleszteni, ezért költséges megoldás.
  • Keresőből nehezebben található meg.
  • Amíg a felhasználó mobil eszközén tárolódik erősíti a márkatudatosságot, segíti a márkaépítést.
  • A felhasználók könnyen eltávolíthatják.

Ha nem vagy biztos benne, hogy weboldalad optimalizált-e a különböző mobil eszközökre, akkor ezzel az ingyenes eszközzel ellenőrizheted, hogyan is néz ki a weboldalad a különböző eszközökön: http://ami.responsivedesign.is.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga