A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

A Foursquare mint marketingeszköz

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-10-23 Kategória: Közösségi média marketing, Mobil marketing, Online marketing

A Foursquare mint marketingeszköz

2010 "legmenőbb" mobil trendje Amerikában a Foursquare, a helymeghatározáson alapuló mobil közösségi média.

Egy okostelefon és a Foursquare segítségével tudathatjuk ismerőseinkkel, hogy éppen merre járunk, ott mit csinálunk, játékos módon segíti környezetünk feltérképezését.

A szolgáltatás 2009-es alapítása után alig 1 évvel már több, mint 1 millió tagot számlált.

A magyar okos-mobil tulajdonosok közül ugyan még kevesen próbálták ki ezt az új közösségi média csatornát és ennél is kevesebb vállalkozás használja fel marketing célokra, pedig milyen jó lenne, ha kedvenc kávézónk előtt járva kapnánk egy értesítést, amelyben tudatják velünk, hogy aznap kedvezménnyel fogyaszthatjuk el kedvenc kávénkat, vagy éppen a kávé mellé aznap ingyen sütemény jár.

Azért már akadnak pozitív kezdeményezések: egy budapesti, szivarokkal foglalkozó cég akciót hírdetett a Foursquare-en, aki 3 ismerősével együtt bejelntkezik a Foursquare-re a cég épületénél, az egy ingyen szivart kap. Egy szórakozóhely pedig 10 bejelentkezés utánt egy üveg pezsgőt ajánlott fel a szórakozni vágyóknak.
Az okostelefonok széleskörű elterjedésével ezek a promóciók jó alternatívái lehetnek a kóstoltatásoknak, ahol a fogyasztók minden fáradtság és energiabefektetés nélkül megszerezhetik a termék mintáját - így kevésbé értékelve azt.

A Foursquare segítségével a fogyasztók aktivizálhatók és lehetőségük van a termék-élmény részeseivé válni.
A cégek számára a Foursquare promóciók segítségével egyértelműen mérhetővé válik, hogy hány fogyasztót potenciális vásarló vesz rész az akcióban, illetve könnyen azonosíthatóvá válnak a törzsvásárlók is.
Az akciók révén nem csak alkalmi fogyasztókat nyerhetünk, de remek eszköz a törzsvásárlók "megjutalmazására" is.

Hogyan használjuk a Foursquare-t marketing célokra?

  1. Ajánljunk kedvezményeket!
    A kedvezmény lehet úgynevezett "check-in" kedvezmény, amikor a bejelentkezésért cserébe kínálunk fel valamilyen diszkontot, de jutalmazhatjuk a törzsvásárlókat is és meghatározhatjuk, hogy hány bejelentkezés után jár a kedvezmény.
  2. Segítsük a fogyasztókat a termékhez kapcsolódó tippekkel, tájékoztassuk őket az aktuális ajánlatokról, akciókról!
    Pl.: Ha egy vendéglátó hely délutáni forgalmát szeretnénk növelni, akkor tájékoztathatjuk a Foursquare-re bejelentkezőket, hogyha el akarják kerülni a tömeget, akkor ebben mely időpontban érdemes felkeresniük a helyet.
  3. Tudjunk meg többet a fogyasztókról!
    Kövessük figyelemmel a statisztikákat, a fogyasztói bejegyzéseket. Ezekből értékes információk nyerhetők a további marketing aktivitások tervezéséhez, a szolgáltatás javításához.
  4. Jutalmazzuk a "Mayor"-okat!
    A 2 hónap alatt legtöbbször az adott helyről bejelentkező felhasználót a rendszer automatikusan "Mayor kitüntetéssel jutalmazza".
    Kövessük figyelemmel, ki a leghűségesebb törzsvásárlónk, ügyfelünk: kezeljük őt megkülönböztetett figyelemmel, találjunk ki számára egyedi kedvezményt, adjunk neki speciális árkedvezményt, adjunk neki például exkluzív vásárlási élményt egy éjszakai nyitvatartás keretében, vagy készítsük el kedvenc ételét.
    Ezek a törzsvásárlók a közösségi médiában megnyilvánulásaikban a cég pozutív image-ét fogják erősíteni.
  5. Folyamatosan tartsuk fenn az interakciót az ügyfeleinkkel, vásárlóinkkal!

(További információ és segítség a Foursquare üzleti jellegű felhasználásáról: http://foursquare.com/businesses/)

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga