A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Hogyan legyen kevesebb visszaforduló látogatónk?

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2012-08-08 Kategória: Google, Teljesítménymérés, Google Analytics, Keresőmarketing, Online marketing, Konverzióoptimalizálás (CRO)

Mit tegyünk a lepattanások ellen?

Hogyan legyen kevesebb visszaforduló látogatónk?

A Google Analytics egyik legfontosabb minőségi mérőszáma a "bounce rate", a visszapattanási, visszafordulási arány.

Ez a mérőszám mutatja meg, hogy a különböző forrásokból az oldalunkra érkező látogatók mennyire találják meg a keresett információkat, azt találják-e az oldalon, amit kerestek. A visszafordulási arány vizsgálatánál figyelembe kell venni, hogy az eredményt torzítja azoknak a látogatóknak a száma, akik az oldal megtekintése után valamelyik aldomainre navigálnak.

Mi számít az oldal elhagyásának?

  • a "vissza" nyílra történő kattintás,
  • egy másik webhelyre navigáló linkre történő kattintás,
  • URL begépelése,
  • lejáró látogatási idő (a session time látogatásonként általában 30 perc, ha addig nem történik aktivitás az oldalon, ezután befejezettnek tekinti a Google Analytics a látogatást),
  • ablak bezárása.

Milyen a jó látogatás, mi tekinthető jó visszafordulási aránynak?

Az, hogy mikor számít jónak a honlapon töltött idő, mennyi a megfelelő visszafordulási arány, az erősen függ iparágunktól, termékünktől, szolgáltatásunktól.

Értékesítési, e-commerce oldalaknál általában 20-40% a visszafordulási arány, viszont a hirdetések érkeztető oldalairól, landing page-eiről a látogatók 70-90%-a is azonnal visszafordulhat.

 A több szolgáltatást nyújtó portál oldalaknál csekély a visszafordulások aránya (10-30%), mivel ide általában konkrét céllal érkeznek az emberek.

A tartalomszolgáltató, hír oldalaknál, ahol sokféle információ halmozódik fel, már magasabb azon látogatók száma, akik a belépő oldalról azonnal távoznak is, mert nem találják meg a számukra hasznos információkat.

A szolgáltatásokat leíró oldalak bounce rate-je akkor jó, ha 10-30% között mozog.

Tehát attól függően, hogy milyen oldalt üzemeltetünk, 10-60% között mozoghat az első oldal megtekintése után az oldalunkról távozók aránya.

Hogyan csökkenthetjük a visszafordulások arányát?

  • Csak a releváns kulcsszavakra optimalizáljuk az oldalt.
  • A dizájn legyen megfelelő, funkcionális.
  • Az érkeztető oldal szövege legyen kellőképpen figyelemfelkeltő.
  • Ne használjunk az oldalunkon azonnal elinduló audió-, vagy videó lejátszót.
  • Kerüljük a pop-up hirdetéseket, ne helyezzünk el kutatásokat az oldalon.
  • Gyorsan töltődjön be az oldal, ne kelljen sokat várni.
  • Minél kevesebb, az oldalról kifelé mutató link legyen az oldalon és legyen egyértelmű a navigációs útvonal.
  • Használjunk szabadszavas keresőt az oldalon, hogy a látogatók a webhely tartalmában keressenek tovább, ne lépjenek át a keresőbe, vagy más oldalra.

A "bounce rate" jó mutatója lehet annak, hogy sikerült-e megtalálnunk célközönségünket, szükség van--e az oldal tartalmának, dizájnjának további optimalizálására, látogatóink a tőlük "elvárható" módon viselkednek-e?

Pontos következtetések természetesen csak a Google Analytics további adatainak elemzésével vonhatók le, a visszafordulási arány csak jelzi, hogy jó úton haladunk-e, vagy ellenkezőleg: valamilyen probléma van az oldalon.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga