A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Twitter marketing

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-06-06 Kategória: Közösségi média marketing, Twitter

Egyre gyorsabban terjed Magyarországon is a twitter használók száma, azonban sok marketinggel foglalkozó szakember még mindig nem tartja marketing eszköznek a mikroblog szolgáltatást.

Hogyan használjuk marketing célokra a twittert?

Az engedélyre építő online marketing megoldások egyike a twitter: a regisztrált felhasználók szabadon eldönthetik, hogy kinek a hozzászólásait követik, kik azok, akiknek a bejegyzéseire kíváncsiak, a mikroblog bejegyzéseket pedig akkor olvassák el, amikor szeretnék.

Üzleti célú felhasználás esetén célunknak megfelelően kell kialakítanunk a követőink és követettjeink hálózatát, aktívan kell kommunikálnunk célközönségünknek és folyamatosan követnünk, ellenőriznünk, analizálnunk kell a twitter hozzászólásokat.

Milyen marketing lehetőségek rejlenek a twitter-ben?

  • Használatával gyorsan reagálhatunk a termékünkkel, cégünkkel kapcsolatos közösségi marketing aktivitásokra.
  • Vállalati profil használata esetén a twitter accountot lássuk el a brandre jellemző vizuális jegyekkel. Készítsünk céges twitter oldalakat (twitter.zappos.com).
  • Kövessük a legfontosabb twitter felhasználókat és azokat, akiket ők követnek. Kövessük azokat, akik a legfontosabb kulcsszavainkról írnak bejegyzéseket, és azokat, akik minket követnek.
  • Szólítsuk meg az embereket, kommunikáljunk velük: a twitter a kölcsönös kommunikációról, véleménycseréről szól, nem hírportál.
  • Folyamatosan monitorozzuk, hogy mit írnak termékünkről, cégünkről az oldalon.
  • A legfontosabb hozzászólások mentésére használjuk a kedvenceket. A pozitív megjegyzéseket, észrevételeket mentsük el: a legjobbakat közzétehetjük a weboldalon.
  • Tegyünk közzé olyan tartalmakat, amik segítséget, termék használatával kapcsolatos információkat nyújtanak a felhasználóknak.
  • Twitteren keresztül hírt adhatunk a legfontosabb eseményekről, rendezvényekről, segítségével szervezhetünk vevőtalálkozókat, webináriumokat.

A twitter marketing értékesítésben betöltött szerepe online értékesítés esetén a weboldalba épített analitikai kód segítségével mérhető: Google Analytics esetén a beállított konverziós célok teljesülése során mérhetjük, hogy hány vásárló érkezett közvetlenül a twitterről.

PR hatásai kvalitatív és kvantitatív mérőszámokkal is mérhető. Legfontosabb kvantitatív mérőszámok a követők száma, illetve a bejegyzések továbbküldésének, "retweet-elésének" száma.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga