A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Sikeres közösségi média kampány?

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2009-12-16 Kategória: Közösségi média marketing

Sikeres közösségi média kampány?

Szakmai körökben igen vitatott téma a közösségi marketing, közösségi média optimalizálás (SMO) hatékony, tervezett alkalmazásának, illetve hatékonyság -mérésének kérdése.

SMM (Social Media Marketing) pro- és kontra

Tény, hogy a közösségi marketing megoldások alkalmazásával átengedjük az irányítást a felhasználóknak: nehéz előre megjósolni és befolyásolni a felhasználók reakcióját az üzenetre. Ezeknél a marketing eszközöknél nem tűzhetünk ki célul konkrét látogatószámokat, vagy megjelenéseket, mint például egy keresőhirdetés, vagy klasszikus banner kampány esetén.

Ezen eszközök hatásukat tekintve inkább tartoznak a PR, mint a marketing fegyvertárába, de a megfelelő stratégia kialakításához és hatékony használatukhoz szükség van az online média, a közösségi oldalak és trendek naprakész ismeretére, ezért egy online marketing szakember segítségével a közösségi médiában rejlő üzleti lehetőségek jobban kihasználhatók.

A hatékony közösségi média kampány, az SMM az image építésben és a törzsvásárlói kör kiépítésében játszik jelentős szerepet, része lehet a brandépítésnek is, és az értékesítési forgalom is növelhető segítségével (pl.: egy nagyobb akció bevezetése a közösségi oldalakon), de alkalmas lehet új termék bevezetésére is tesztvideók terjesztésével.

Az SMO kampányok teljesítményének mérése nem olyan egzakt, mint más online eszközök esetén: előfordul, hogy egy közösségi oldalon megjelent hozzászólás, blog bejegyzés, videó jóval az elhelyezése után jut el a fogyasztókhoz és váltja ki belőle a kívánt magatartást.

A 2009-es év legsikeresebb social media marketing kampánya - mint ahogy azt már sokan biztosan tudják - Barack Obama választási kampánya volt, amiért stábja a cannes-i reklám fesztiválon kitüntetésben részesült. A számok önmagukért beszélnek: Obama 5 millió rajongót gyűjtött a közösségi oldalakon, a facebook-on 5,4 millión állították, hogy rá szavaztak.

 

A közelmúlt másik sikeres kampánya, mely szintén nagy visszhangot keltett marketinges körökben, a malmöi IKEA facebookon folytatott bevezető kampánya volt.

A kampány szinte null költségvetéssel futott - kivéve a nyereményként felajánlott bútorokat. 12 berendezett szobabelső képét töltötték fel az új IKEA vezetőjének facebook-os profiljába. A fotókon szereplő tárgyakat be lehetett "tag"-elni és az elsőként "tag"-elő megkapta ajándékba az adott bútordarabot.

A kampány számszerű teljesítményéről sajnos nincsenek adatok, mivel a képek kihelyezése utáni percekben olyan nagyszámú "tag"-elés történt, amire nem voltak felkészülve és lehetetlenné vált a mérés.

 

A fenti két példa alapján nem általánosíthatunk, de a közösségi médiára is, mint minden marketing eszközre igaz, hogy egy jó ötlettel, következetes és integrált kommunikációval, a csatornák jó megválasztásával és időzítésével, a közösségi média optimalizálásával (SMO) lehet sikeres kampányt készíteni.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga