A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Március 30-tól jön a timeline

Szerző: iProfit Közzétéve: 2012-03-04 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook

Március 30-tól jön a timeline

A február 29-i marketing konferenciáján a facebook bejelentette, hogy 2012. március 30-tól minden oldal megjelenítését automatikusan átváltja timeline nézetre.

Az új megjelenés letisztultabb, a dizájn trendeknek jobban megfelel, de a céges oldalakat, vállalkozásokat a fizetett hirdetések használatára ösztönzi, mert kevésbé alkalmas az "ingyenes" eszközökkel történő reklámozásra.

A timeline bevezetésével sok régi funkció új helyet kap, illetve új funkciók is megjelennek.

Mi várható áprilistól?

Megszűnik az érkeztető oldal, helyette a facebook oldalra, rajongói oldalra érkező azonnal a timeline kronologikusan rendezett posztjaival, nagy cover fotójával találkozik majd. (Nagy, látványos cover fotó helyezhető el a timeline fölött.)

Ez a céges oldalak számára negatív változást jelent, hiszen így nem lehet közvetlenül egy alkalmazás oldalát megadni nyitóoldalnak, tehát csökkenhet a promóciókban résztvevők száma.

Az alkalmazásokat a timeline bevezetése után csak fizetett hirdetésen keresztül lehet kiemelni.

A facebook marketing konferencián ugyan elhangzott, hogy ezt egy gyakran cserélhető képnek szánták, azonban marketing célokra csak korlátozottan használható, mivel semmilyen vásárlásra, like-olásra buzdító szöveg, akcióra való utalás nem helyezhető el itt.

A facebook csökkenti a fizetett hirdetések hosszát: az eddigi 135 karakter helyett már csak 90 karakterben hirdethetünk.

Február 29-én több új, fizetős szolgáltatást is bejelentett a facebook.

Facebook offers: az ügyfélmenedzser központtal rendelkező oldalak (nagyobb hirdetési költés után kínálják fel) számára lehetővé teszi, hogy a rajongók hírfolyamában jelentessenek meg hirdetéseket.

Újfajta prémium hirdetések kerülnek bevezetésre a nagyobb költésű ügyfelek számára.

"Reach generator": heti szinten a rajongók 50%-ának, havi szinten pedig 75%-ának elérését biztosítja a nagyobb reklámköltésű ügyfelek számára. (A statisztikák szerint egy átlagos poszt a rajongók 16%-át éri el.)

A reach generator segítségével a normál posztok a timeline-ban szponzorált történetként ("sponsored story") jelennek meg a jobb oldali oszlopban, mobil eszköz esetén pedig a newsfeed-ben.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga