A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Hatékony facebook posztolás

Szerző: iProfit Közzétéve: 2011-12-26 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook

Hatékony facebook posztolás

A Buddy Media 2011 első félévében majdnem 100, amerikai kiskereskedelmi cég facebook kommunikációját vizsgálta azzal a céllal, hogy meghatározzák hogyan és mikor lehet sikeres és hatékony facebook posztokat írni.

Hogyan mérjük, hogy sikeres-e egy poszt a facebook-on?

  • Mennyien like-olják a posztot?
  • Hány hozzászólás érkezett a poszthoz?
  • Milyen hangvételűek a posztok? (Negatív, semleges, vagy pozitív hangvételűek?)
  • Mennyien kezdenek el beszélni a poszt után a cégről, a márkáról?

Akkor posztoljunk, amikor vásárlóink is facebookoznak!

A kutatás megállapította, hogy a kiskereskedelmi márkák 89%-a reggel 8 és este 19 óra között, általában a nyitvatartási időben kommunikál, ezzel szemben azonban a rajongók 20%-kal szívesebben olvassák és like-olják a márkák posztjait  este 8 és reggel 7 óra között.

Megjegyzendő, hogy a magyar facebook oldalak látogatottsági adatainak elemzése azt mutatja, hogy a legfrekventáltabb időpontok, amikor a rajongók a legaktívabbak, a kora reggeli (8-10 óra), illetve a kora délutáni (15 óra) órák.

Használjunk automatikus, időzített posztolást, hogy rajongóinkat a megfelelő időpontban érjük el!

A hét melyik napján posztoljunk?

Természetesen akkor célszerű posztolnunk, amikor a legnagyobb bevonódás, interakció várható a rajongók részéről, amikor a legtöbben fognak reagálni bejegyzésünkre.

A Buddy Media kimutatta, hogy a szerdai napon a rajongói aktivitás 8%-kal haladja meg az átlagot. Ezt pedig a vasárnap és a szombat követi. A péntek a legrosszabb nap: egy hét folyamán ekkor váltható ki a legkevesebb interakció.

A fontos posztokat időzítse szerdára és vasárnapra!

Milyen gyakran érdemes posztolni?

Két bejegyzésnél többet ne készítsünk egy nap, mert azzal épp ellenkező hatást érünk el: nem növeljük, hanem inkább csökkentjük a felhasználók interakcióinak számát. Csak akkor helyezzünk el több bejegyzést, ha valamilyen rendkívüli akcióhoz, leértékeléshez, árengedményhez kapcsolódnak.

Két poszt esetén 32%-kal több like-ra és 73%-kal több hozzászólásra számíthatunk, mintha több bejegyzést készítünk.

Napi 1-2 poszttal 40%-kal növelhetjük a rajongói interakciók arányát!

Heti négy posztnál ne legyen több!

A facebook posztjainknál a mennyiség helyett a minőségre helyezzük a hangsúlyt: heti 5 poszt esetén akár 71%-kal is csökkenhet a rajongói aktivitás aránya!

A minőség a lényeg: heti 4 alkalomnál ne posztoljunk többször!

Milyen hosszú az optimális poszt?

A kutatás azt találta, hogy a poszt hosszúságával csökken a várható interakiók, hozzászólások száma. A 80 karakter alatti posztok váltották ki a legtöbb aktivitást, ezek közül is a 40 karakter alattiak konvertáltak a legjobban.

80 karakter alatti posztokkal akár 66%-kal is növelhető a konverzió!

Inkább kérdezzünk, mint állítsunk!

Ne felejtsük el, hogy a facebook egy közösségi médium és alapvetően az emberek közötti kommunikáció színhelye. Márkaként, cégként se térjünk el ettől, ne csak információt közöljünk, de kérdésekkel vonjuk is be a rajongókat a történésekbe, a márka életébe. A kérdések segítenek a rajongók közti párbeszéd elindulásában is.

Direkt kérdésekkel - kérjük meg a rajongókat, hogy fejtsék ki véleményüket valamiről, posztoljanak valamivel kapcsolatban - hozzászólásokat generálhatunk, körülbelül kétszer annyit, mint egy információt közlő poszttal.

Milyen posztokkal vonhatjuk be a rajongókat a kommunikációba?

  • A nyitott, befejezendő mondatok, hiányos szavak akár kilencszer annyi hozzászólást is eredményezhetnek, mint az egyszerű posztok(pl.: "Azért szeretem a péntek estét, mert.........".
  • Dobjunk be olyan "varázsszavakat", mint "diszkont", "X,-Ft (%) kedvezmény", "kupon", "vásár", "árleszállítás", "készlet kiárusítás", stb.
  • Jellegzetes hiba, főleg több árucikkre vonatkozó árleszállítás esetén, hogy %-ban adják meg a kereskedők a kedvezmények mértékét. Kerüljük a %-okat, mindig konkrét számokat közöljünk!

Minél egyszerűbb a poszt, annál nagyobb a rajongói aktivitás

A Buddy Media kutatása szerint minél az egyszerűbb egy poszt, minél kevesebb interaktív elemet tartalmaz, annál jobban inspirálja a facebook felhasználókat a kommentelésre, like-olásra.

A tartalmak sorrendje fentről lefelé haladva a következő:

  • egyszerű, szöveges poszt
  • fotó
  • fotóalbum
  • link megosztása
  • fotó linkkel
  • videó
  • szöveges poszt linkkel
  • link thumbnail-el

Egy jól megfogalmazott, egyszerű, szöveges poszt az átlagnál 94%-kal nagyobb interakciót válthat ki!

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga