A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

A legfontosabb facebook szabályok a 2012 máricusi változások után

Szerző: iProfit Közzétéve: 2012-03-05 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook

A legfontosabb facebook szabályok a 2012 máricusi változások után

Általános szabályok

  • Csak az arra jogosult, felhatalmazott hozhat létre, kezelhet márka oldalt, céges facebook oldalt, vagy indíthat rajongói oldalt közéleti személyiség nevében. 

A facebook indulásakor a Coca-cola oldalát két lelkes rajongó indította. A jelen szabályozás értelmében ez most már nem lenne lehetséges. A teljességhez hozzátartozik, hogy később az oldal a márka felügyelete alá került, megtartva az alapítókat adminisztrátorként.

  • Rajongói oldalt - a márka iránti lelkesedés, rajongás kifejezésére - bárki létrehozhat, DE ez nem lehet összetéveszthető a hivatalos márka oldallal. (Pl. Mekizni jó! facebook oldal) Az oldalra posztolt tartalom publikus, mindenki láthatja, aki az oldalt látja. (Tehát olyan felhasználók hozzászólásait láthatjuk, akikkel egyébként semmilyen kapcsolatunk nincs.)
  • A törvény által meghatározott tartalmakhoz (pl. alkohollal kapcsolatos oldalakhoz 18 év alattiaknak) korlátozni kell a hozzáférést.
  • Az oldalnak meg kell felelnie a "Facebook felhasználási feltételek" és a "Facebook adatkezelési szabályok"-nak.

Az oldalak kezelésére, menedzselésére vonatkozó szabályok

  • Az oldal nevének tükröznie kell, amiről az oldal szólni fog és úgy kell megválasztani, hogy ne csak egy általános leíró kifejezés legyen (pl.: "Marketing" című oldalt ne indítsunk)

Az oldal nevének továbbá meg kell felelnie a helyesírási szabályoknak, nem tartalmazhat írásjeleket, szimbólumokat.

  • Csupa nagybetű csak mozaikszavaknál használható.
  • Nem engedélyezettek az oldal információinak olyan típusú változtatásai, amik megtévesztőek lehetnek a rajongók számára, vagy amik az oldal felhasználó szándékával nem egyező like-olását, követését eredményezik.

    Pl.: egy oldal lokalizációját csak helyiről globálisra változtathatjuk ("XY facabook oldal Magyarország" --- " XY facebook oldal"), de egyik országból a másikba nem helyezhetjük át az oldalt ("XY facabook oldal Magyarország" --- "XY facebook oldal Horvátország" nem engedélyezett migráció).
  • Nem kérhető az oldal nevének olyan módosítása, mely során az másik kategóriába kerülne.
  • Ha adatot szeretnénk gyűjteni a rajongóktól jelezni kell, hogy azt az oldal gyűjti, nem a facebook, illetve hogy mire fogjuk használni. (A tájékoztatási kötelezettség a magyar adatvédelmi törvény értelmében is kötelező.)

  • Adatokat nem gyűjthetünk automatizált megoldással.

Az oldallal kapcsolatos szabályok

  • Az oldalon elhelyezett hirdetéseknek meg kell felelniük a "Facebook hirdetési irányelvek"-nek és nem reklámozhatnak harmadik felet, azaz például egy másik céget.
  • A timeline-nál megjelenő "borító kép" (cover photo) nyilvános, mindenki által hozzáférhető.
  • Nem sérthet szerzői jogot és nem lehet az oldal tartalmával kapcsolatban megtévesztő.

A cover fotó nem tartalmazhat:

  • árat, kedvezményt (pl.: 40% kedvezmény)
  • kapcsolati információt (ezt a cover fotó alatt helyezhetjük el néhány mondatban)
  • nem tartalmazhat like-olásra, megosztásra való felhívást (tilos az eddig sokak által használt, felfelé mutató nyilacska is!!!)
  • semmilyen "call to action"-t, cselekvésre történő felhívást nem tartalmazhat

"Offers": az oldalon az "ajánlatokon" keresztül hirdethetünk majd termékeket, akciókat, amik "szponzorált történetek" ("sponsored stories") formájában kerülnek megjelenítésre. Tartalmukért az oldal tulajdonosa felel.

Kupon, ajándékkártya nem hirdethető a segítségével. Nálunk egyelőre csak azok számára érhető el, akiknek külön ügyfélmenedzserük van a facebook-nál, tehát sokat költenek hirdetésre.

A promóciókra vonatkozó szabályok

Ezen a téren nem történt jelentősebb változás.

Szervezésüknél nem csak a fb szabályait, de a vonatkozó törvényeket is be kell tartani.

Csak önálló alkalmazásban futtathatók, ikonjuk a cover fotó alatti részen jeleníthető meg.

A játékszabályzatban fel kell tüntetni, hogy

  • a promócióval a facebook semmilyen kapcsolatban nem áll,
  • a játékban résztvevők adatait az oldal gyűjti,
  • nem használható fb funkció a promócióhoz.

A részvétel feltétele továbbra sem lehet az oldal like-olása, hozzászólás, megosztás.

A nyertesek nem értesíthetők a facebookon keresztül.

Aki betartja az összes szabályozást, annak nem kell félnie promóciója, oldala törlésétől, ellenkező esetben azonban az is megtörténhet, hogy elveszítjük a sok idő és anyagi ráfordítással megszerzett rajongóinkat.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga