A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

29 tipp: Hogyan használjuk okosan a közösségi médiát?

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-01-20 Kategória: Közösségi média marketing

29 tipp: Hogyan használjuk okosan a közösségi médiát?

2010 az előrejelzések szerint a közösségi média éve lesz: a kis- és nagyvállalatok online marketing stratégiájának a legfontosabb elemét - a keresőmarketingen kívül - a különböző közösségi médiumokban, tartalom-, kép- és videómegosztó oldalakon, blogokban, fórumokban, közösségépítő oldalakon történő megjelenés fogja jelenteni. 

A kisebb, külön marketing részleg nélküli cégek számára ez nagy kihívást jelent, mivel bár költséghatékony, és alacsony költségvetéssel rendelkező vállalkozások számára is elérhető reklámeszközről van szó, tudatos, tervszerű, és rendszeres használata jelentős időráfordítást igényel.

Közösségi média tippek

Az alábbi tippekkel szeretnénk segíteni a közösségi médiára fordítandó idő csökkentésére, optimális kihasználására.

  1. Screenshotok, előnézeti képek, fényképek formájában ajánljunk fel bepillantást szolgáltatásunkba, mutassuk be termékeinket! Ezekről kérjük ki az olvasók, felhasználók véleményét, adjunk lehetőséget a hozzászólásokra.

  2. Vonja be a kommunikációba a cégnél dolgozó szakembereket, szakértőket: készítsenek leírásokat, használati tájékoztatókat a termékekről, videókat, melyek a honlapon, illetve egyéb tartalommegosztókon letölthetők.

  3. Mutassa be, hogy mivel foglalkozik a cége! A You Tube legismertebb videói közé tartoznak a Blendtec videók, ahol működés közben mutatják be a cég által gyártott darálókat. A videók hatására az eladás 700%-kal nőtt.

  4. Hagyja, hogy weboldala tartalma dolgozzon Ön helyett! Segítsen az olvasóinak a fontosabb cikkek, dokumentumok végén elhelyezett linkekkel (pl.: Digg-re, reddit-re, stb.), hogy megoszthassák a weboldala tartalmát.

  5. Mindig őszintén kommunikáljon! A pénzügyi válság idején kiemelten fontos, hogy őszintén kommunikáljon ügyfeleivel. Ennek egyik legjobb eszköze a céges blog, illetve a website-on elhelyezett információk a cég értékesítési adatairól, melyek segítségével a vásárlók beleláthatnak a cég működésébe, az alvállalkozók, partnerek pedig meggyőződhetnek róla, hogy az Önnek nyújtott szolgáltatások ellentételezése kiegyenlítésre fog kerülni.

  6. Fogalmazzon óvatosan versenytársaival, más cégekkel kapcsolatban! Mások negatív színben való feltűntetésével nem tetszést válthatunk ki, ami az értékesítés volumenét csökkentheti.

  7. Figyeljen oda az ügyfelekre, weboldala, blogja látogatóira, reagáljon hozzászólásaikra! A vásárlók hozzászólásai segíthetnek a termékfejlesztésben, az elhanyagolt ügyfelek viszont könnyen kárt okozhatnak.

  8. Vigyázzon a közösségi médiafelületeken használt üzenetek automatizálásával! Pl. facebookon, twitteren a céges e-mail címről küldött automatikus köszönet a rajongóknak, követőknek később fennakadást okozhat a levelezésben, mert spam-gyanússá válhat az IP címe!

  9. Ne adja ki magát másnak a közösségi oldalakon, ne kreáljon kitalált személyiségeket! Az IP cím alapján, cookie-k alapján könnyen azonosíthatják Önt!

  10. Adjunk lehetőséget a dolgozóknak, hogy minél több közösségi média oldalon képviselhessék a céget.

    Pl.: Az IBM dolgozóinak a Second Life-on saját közössége van.
  11. Jutalmazza az ügyfelei lojalitását! A közösségi médián keresztül kedvezményeket adhatunk ügyfeleinknek. Pl.: Néhány hónapja a Netpincér a twitteren reklámozta 500,-Ft kedvezményt nyújtó akcióját.

  12. Tájékozódjon folyamatosan, hogy mit mondanak a cégéről a közösségi médiában!

  13. Kárpótolja gyorsan az elégedetlen vásárlókat! Ezzel megelőzheti a negatív visszhangokat a közösségi médiában.

  14. Ne helyezkedjen védekező álláspontra! A negatív hozzászólások, bejegyzések a közösségi oldalakon, katalógusokban sokszor sértőek lehetnek, de ne reagáljon rájuk nyersen, élesen, védekezően: legyen proaktív. Pl. ha negatív hozzászólásokat tapasztal a boltjában történő kiszolgálásról, vagy ügyfélszolgálatról, akkor kérjen meg mindenkit, hogy menjenek el és ellenőrizzék személyesen.

  15. Informálja folyamatosan az ügyfeleit. Ezt legegyszerűbben pl. a twitter mikroblog szolgáltatással, vagy a facebook-kal teheti meg, amik akár mobil telefonnal is könnyen elérhetők.

  16. Találjon potenciális vásárlókat a közösségi oldalakon! Keressen rá az Ön számára fontos kulcsszavakra, olvassa el a bejegyzéseket és válaszoljon azoknak, akik a cége által kínált szolgáltatást, terméket keresik.

  17. Adjon online kedvezményeket: terjesszen kedvezményre jogosító, letölthető kuponokat a közösségi média oldalakon!

  18. Célozzon pontosan a fizetett online hirdetésekkel! A kulcsszó alapú keresőhirdetéseken kívül olyan közösségi oldalakon is alkalmazható a kattintás alapú hirdetés, mint pl. a facebook. Nagy előnye, hogy itt a demográfiai adatok mellett a tagok által megadott tulajdonságokra, érdeklődési körre is szűrhetünk.

  19. Engedje, hogy vásárlói segítsenek egymásnak, kommunikáljanak egymással! Weboldalán, cége közösségi oldalán, fórumokon, szavazó oldalakon adjon lehetőséget ügyfeleinek, hogy tapasztalatot cseréljenek.

  20. Építsen közösséget az üzlete köré! Ezzel kialakíthatja törzsvásárlói körét, akik visszatérő vásárlóként folyamatos bevételt biztosíthatnak.

  21. Engedje ügyfeleit közreműködni a közösségi média kommunikációban. Nagyon erős, márkahű közösség esetén akár a blog készítését is rájuk lehet bízni, de mindenképpen kérjen tőlük referenciát a weboldalára, kérje meg őket, hogy írják le tapasztalataikat a termékéről, tegyenek közzé fényképeket, videókat, esettanulmányokat.

  22. Segítsen másoknak, hogy reklámozhassák Önt! A közösségi oldalakon találja meg azokat az elhivatott \"rajongókat\", akik \"evangelistaként\" terjesztik az Ön jó hírét.

  23. Ápolja a kapcsolatokat potenciális vásárlóival, mert később lehet, hogy vásárlóvá konvertálódnak.

  24. Ne reklámozzon agresszíven! A közösségi oldalak nem a direkt reklám helyei!

  25. Találjon rá módot, hogy a vásárlóit kapcsolatfelvételre, üzlete felkeresésére motiválja. Pl.: online letölthető kedvezmények, amiket csak személyesen lehet beváltani; díjmentes telefonos konzultáció felajánlása, stb.

  26. Találja meg iparága vezető szereplőit és lépjen kapcsolatba velük! Olvassa folyamatosan iparága híreit, kövesse nyomon az eseményeket, vegyen részt szakmai beszélgetésekben, vitákban.

  27. Növelje hitelességét azáltal, hogy segít másoknak! Válaszoljon kérdésekre, adjon tanácsot.

  28. Keressen alkalmazottakat a közösségi oldalakon! Ezzel is növelheti ismertségét, jó hírét.

  29. Teremtsen kapcsolatot a közösségi média oldalakon potenciális partnereivel, alvállalkozóival. Az őket olvasókat, követőket az Ön szolgáltatása, terméke is érdekelheti.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga