A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Linképítési praktikák webshopoknak

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2012-09-17 Kategória: Linképítés, Keresőoptimalizálás (SEO), Keresőmarketing

Linképítési praktikák webshopoknak

A webshopok off-site keresőoptimalizálása, a linképítés sok szakembernek is kihívást jelent.

Egy webáruház több száz, adott esetben akár több ezer oldalból is állhat, tartalma pedig dinamikusan változik: hogyan kezdjünk neki a linképítéshez, hogyan érjük el, hogy a felhasználók maguk építsenek linkeket?

 

Kezdjük a munkát az áruház nyitása előtt!

A tervezett indulás előtt egy átmeneti, statikus oldal és egy bevezető teaser kampány (pl. humoros, érdekes vírusvideó) segítségével már a webshop tényleges indulása előtt sok érdeklődőt és velük együtt értékes linket szerezhetünk.

Linkek irányítása a kategória oldalakra

Az e-commerce oldalak legstabilabb, legbiztosabb pontjai az úgynevezett kategória oldalak, a termékcsoportok gyűjtőoldalai.

A linképítés során ezekre az oldalakra kell koncentrálnunk, hiszen az oldal esetleges átalakítása, a termékek változása esetén ezek azok az oldalak, amik állandóak.

Ha azt szeretnénk, hogy a felhasználók maguk is segítsék a linképítést, megosszák oldalunkat a közösségi médiában, de ne a főoldalt, vagy a termékek oldalait linkeljék be, akkor érdemes valamilyen  figyelemfelkeltő, meglepő dolgot elhelyezni a kategória oldalon (pl. akciók, egyedi dizájn, játékos flash, stb.)

Termék oldalak

A termékoldalak esetén akkor számíthatunk sok megosztásra, ha termékünk különleges, humoros, egyedi. 

Tipp: készítsünk jó minőségű fotókat a termékről! Ezek önmagukban is jó linképítési lehetőséget biztosítanak az olyan képmegosztó közösségi oldalakon, mint a Pinterest.

Keresőoptimalizálás, SEO szempontjából a Pinterestl nem túl hatékony, mivel a linkeket a robotok nem követik, de a statisztikák szerint az oldal forgalmát, illetve a vásárlások számát nagy mértékben növelik a fotó- és videómegosztón elhelyezett képek. (Sőt: Amerikában sok női célcsoporttal rendelkező online bolt forgalmának legjelentősebb részét ez a csatorna generálja!)

Akciós oldal

A természetes linkek számát növelhetjük akciós oldal létrehozásával is: egy állandó linken található akciós oldalra a megosztott, könyvjelzőként eltárolt URL segítségével viszonylag állandó forgalom generálható.

Tipp: Rendszeresen frissítsük az akciókat is és ennek időpontját, a frissítés tényét kommunikáljuk is!

Lepjük meg törzsvásárlóinkat!

Mindenki szereti különlegesnek érezni magát! A közösségi média korában a vásárlók számára különösen fontos a "személyes" kapcsolat.

Egy törzsvásárlók, vagy a legaktívabb rajongók számára küldött apró ajándékkal nemcsak vásárlóink hűségét biztosíthatjuk be, de hasznos linkeket is szerezhetünk, ha megkérjük a megajándékozottakat, hogy egy rövid bejegyzést - linkkel együtt - osszanak meg közösségi oldalukon.

Tipp: Az ajándékot külön postázzuk, ne a rendeléssel együtt, így külön figyelmességnek tűnik!

Nem csak ajándékot, de ingyenes termékmintát is küldhetünk - az erről történő kommunikáció még több látogatót, vásárlót generálhat, mert lehetőség van a termékkel, vagy a webáruházzal kapcsolatos tapasztalatok megosztására.

Szintén jó módszer a közösségi média linkek megszerzésére a valamilyen aktivitáshoz kötött promóció, játék.

Generáljunk buzz-t

Találjunk ki valamilyen értékesítési akciót, vagy adjunk ingyen, rendszeresen valamilyen szolgáltatást, ami alkalmas arra, hogy beszéljenek róla a felhasználók, megosszák.

Pl. heti egy véletlenszerű napon vásárlóknak elengedjük a szállítási költséget, vagy a hét egy adott napján egy véletlenszerű terméket jelentősen leárazunk.

Vigyük közelebb termékeinket, szolgáltatásunkat az emberekhez

A közösségi média csatornák remek lehetőséget biztosítanak a vásárlókkal történő közvetlen interakcióra: emberközelibbé tehetjük üzletünket, lehetőség van "személyes" élmények kommunikálására. 

Tipp: A videó az egyik leghatékonyabb és legkevesebb energia- és időbefektetést igénylő eszköz, ugyanakkor egy jó humoros, érdeklődést felkeltő videó vírus módjára terjed.

Szólj hozzá! Te milyen linkbaiting módszereket használsz?

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga