A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Keresőoptimalizálási praktikák: mit szabad és mit nem? 2.

Szerző: iProfit Közzétéve: 2013-12-09 Kategória: Google, Keresőoptimalizálás (SEO), Keresőmarketing

Keresőoptimalizálási praktikák: mit szabad és mit nem? 2.

Rossz keresőoptimalizálással, "illegális", "black hat" SEO technikák használatával nem hogy előbbre nem tudjuk juttatni oldalunkat a keresőkben, de még büntetésre is számíthatunk. 
A keresőoptimalizálási technikák, kritériumok folyamatosan változnak: ami tegnap működött, azt ma már elképzelhető, hogy büntetik a keresők.

SEO praktikák, amiket semmiképp ne használj

  • Ne vásárolj olcsó linkeket! Már nem csak az amerikai piacon, de hazánkban is előfordul, hogy e-mailben "ellenállhatatlan" ajánlatokat kapunk, vagy a neten böngészve találunk olyan oldalakat, melyek pár ezer forintért cserében sok száz, ezer linkkatalógus regisztrációt ígérnek.
    Aki egy kicsit is ért a keresőoptimalizáláshoz, az tisztában van a weboldalra mutató linkek fontosságával, de azzal is tisztában kell lennünk, hogy nem csak a linkek mennyisége, de minősége is számít, sőt! A Google legutóbbi néhány algoritmus módosítása pont azt a célt szolgálta, hogy a tömeges, rossz minőségű linkekkel és tartalommal rendelkező oldalakt hátrébb rangsorolják a keresőben.
    Tehát ne vásároljunk bizonytalan eredetű linkeket, még oly kedvezőnek tűnő ajánlat esetén sem!
  • A linképítést ne, vagy csak kis mértékben automatizáld. Az automata szoftverek előnye, hogy rövid idő alatt az adott szöveget a kulcsszavunkra - a szoftver szerint - releváns katalógusokba elküldi. Ezek a szoftverek általában olyan oldalakon működnek, ahol nincs szükség manuális biztonsági kód megadására.
    Ezek hátránya, hogy ugyanazt a szöveget, linket küldi el az összes helyre, egyidőben, amitől a keresőrobotok számára természetellenesnek fog "tűnni" a linképítés. Ráadásul Magyarországon csak néhány száz jó linkkatalógus van amiket kézzel szerkesztenek és beküldési kritériumaik sokszor eltérőek. A szerkesztők is ismerik az automatizált rendszereket és nekik sem érdekük olyan tartalmat, linket felvenni az oldalukra, ami minden oldalon ugyanabban a formában jelenik meg és az adott gyűjtemény kritériumainak csak kis mértékben felel meg.
  • A weboldaladra mutató linkek szövege ne néhány (minden oldalon azonos) kulcsszó legyen!
  • A tömeges fórum-, és blog poszt hozzászólásokban elhelyezett linkek ideje lejárt. A legtöbb ilyen oldalon nem engedik a keresőrobotoknak a linkek követését, indexelését, így felesleges is ezzel fáradni. (Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egy-egy releváns esetben ne élhetnénk ezzel a módszerrel, de tömegesen ne használd!)
  • Régi praktika és szerencsére már csak kevesen használják a látogatók számára láthatatlan, háttérrel azonos színű szöveget. A keresőrobotokat ma már ilyen egyszerű taktikával nem lehet megtéveszteni.
    Ha kulcsszavakat akarsz elhelyezni az oldalon, akkor használj inkább címkefelhőt!
  • A kulcsszavak halmozása akár véletlen is lehet: ha pl. szakember írja a weboldal szövegét akkor előfordulhat, hogy egy-egy fontos fogalmat ragad ki az adott termék, tevékenységével kapcsolatban és ezt túl sok helyen ismétli a szövegben - nem túl természetes módon.
    Szövegírás előtt határozzuk meg a fontos kulcsszavakat és az elkészült oldalakat publikálás előtt nézzük át, élesítés után pedig még egyszer ellenőrizzük.
  • Vigyázz a weboldaladról a külső oldalakra mutató linkekkel! Ha sok partnered, viszonteladód van önálló weboldallal, akkor a rájuk hivatkozó linkeket úgy helyezd el, hogy a keresőrobotok ne indexeljék, kövessék azokat!
  • Ne tömd tele hirdetésekkel az oldaladat!
  • Hiába sok a tartalom, ha nyelvtanilag rosszul fogalmazott, tele van helyesírási hibával. Ha nem vagy biztos a helyesírásban, inkább használj helyesírás ellenőrzőt, mielőtt feltöltöd és publikálod a tartalmat. 

 

A bejegyzés következő részében azokról a SEO technikákról lesz szó, amik használata elkerülhetetlen a jó helyezés eléréséhez.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga