A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

13+1 top tipp a természetes linképítéshez

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2009-12-14 Kategória: Keresőoptimalizálás (SEO), Keresőmarketing, Online marketing

13+1 top tipp a természetes linképítéshez

Hogyan szerezzünk a weboldalunkra mutató, értékes linkeket?

Egy weboldal jó helyezésének a keresőkben fontos kritériuma az oldalra mutató linkek száma, minősége.

A keresőrobotok számára ezek az úgynevezett "backlinkek" mutatják, hogy mennyire fontos az adott oldal az internet felhasználók számára. Minél fontosabb egy oldal a usereknek, annál előbbre kerül a természetes találatok között.

Ezt az elvet követve a linkek között minőségi különbség van: egy katalógusban, vagy linkgyűjteményben elhelyezett link általában "kevesebbet ér", mint egy közösségi oldalon, fórumban elhelyezett link, ezért fontos, hogy a linképítés során a jó page rank értékkel rendelkező katalógusok és linkgyűjtemények mellett egyéb, közösségi oldalakról is szerezzünk linkeket.

Ahhoz, hogy a közösségi oldalakon elhelyezzék weboldalunk linkjét olyan értéket kell teremteni, ami fontos a felhasználók számára. Természetesen nem elég, ha a weboldalon elhelyezünk egy tudományos publikációt, videót, vagy PR cikket, ezt a közösségi könyvjelzőkön, blogokon keresztül publikálni kell.

  1. Készítsen interjút, webkonferenciát híres, szakmailag elismert meghívott vendéggel.
  2. Publikáljon értékes tartalma(ka)t (pl. tanulmány, érdekes cikk, gyűjtemény, lista, használati útmutató, oktató videó, oktatóanyag).
  3. Fejlesszen/fejlesztessen egy célcsoportja számára hasznos, tevékenységéhez, termékéhez kapcsolódó kiegészítőt, widget-et, tool-t, vagy egy érdeklődésre számot tartó designt, háttérképet. (Ötlet: A program legyen feltelepíthető bármely weboldalra úgy, hogy az eszközből link mutasson az Ön weboldalára.)
  4. Szervezzen versenyt, nyereményjátékot.
  5. Teszteljen, próbáljon ki egy új terméket.
  6. Legyen vitaindító, számoljon be valamilyen megosztó témáról, vagy írjon vitaindító cikket.
  7. Közölje elsőként iparága legfrisebb híreit.
  8. Kommentálja, esetleg vonja kétségbe egy jeles szakmai kiválóság állításait.
  9. Tegyen közzé valamilyen humoros, vagy érdekes tartalmat: videót, viccet, történetet.
  10. Legyen az első egy téma kutatásában, publikálásában.
  11. Készítsen releváns, iparági kutatásokat egy jelentős eseményhez kapcsolódóan.
  12. Tegyen ingyenessé egy értékes tartalmat, információt, szolgáltatást.
  13. Írjon értékes hozzászólásokat blogokban, fórumokban.

+ 1: A legfontosabb, hogy piaca, célcsoportja számára váljon szavahihetővé, véleményvezérré, közöljön számukra értékes információkat.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga