A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Megjelenített URL az AdWords-ben

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-05-24 Kategória: Google AdWords, Keresőmarketing

Megjelenített URL az AdWords-ben

A Google  AdWords kampányok során sokszor méltatlanul kevés figyelmet fordítunk a megjelenített URL-ekre.

A megjelenített URL az AdWords hirdetések utolsó sorában található, maximum 35 karakter hosszú webcím. A megjelenített URL-nek nem kell megegyeznie azzal a címmel, amire hivatkozik, csak a tődomainban kell megegyezniük. (Pl.: A www.pelda.hu/webaruhaz/termek/230.html című oldal helyett állhat www.pelda.hu)

Sokszor a két webcím megegyezik egymással, ami nem minden esetben szerencsés: a megjelenített URL számít a hirdetések sorrendjét nagyban befolyásoló minőségi pontszámok kalkulációja során, így célszerű itt is egy kulcsszót elhelyeznünk.

Hogyan írjunk jó megjelenített URL-eket?

A jó megjelenített URL a felhasználók számára informatív és érdeklődést keltő. Segíti a hirdetés költségeinek csökkentését: növeli az átkattintási arányt, a konverziót, amivel javítja a hirdetés árának meghatározásában közrejátszó  minőségi pontszámot.

A megjelenített URL-ben lehetőségünk van azon márkanevek megjelölésére is, amik nem szerepelhetnek a hirdetésekben (a Google-nél kérelmezte a márkatulajdonos a márkanév letiltását). Tipikusan ilyen márkanév az iPod, mely nem szerepelhet a hirdetés szövegében, de a display URL-ben nincs tiltva a használata.

Az AdWords szabályai értelmében egy Ad Group-on, hirdetési fiókon belül minden hirdetésnek ugyanarra a fő domainre kell mutatniuk.

A webaruhaz.pelda.hu URL-re mutató hirdetés és a peld.webaruhaz.hu megjelenített URL-t használó hirdetés nem kerülhet egy Ad Group-ba.

Használjunk-e alkönyvtárat a megjelenített URL-ben?

Kevés oldalszámú, kis honlap esetén nem feltétlenül fontos könyvtár nevet megadnunk az URL-ben, de a nagy oldalaknál a tájékozódás megkönnyítése és a felhasználók jobb navigálása érdekében célszerű a könyvtár megadásával specifikálnunk, hogy mit várhat a hirdetésre kattintó, hová fog jutni a kattintás után.

(Pl.: www.pelda.hu, vagy www.pelda.hu/szamitogep-alkatreszek)

Szükség van-e a www előtagra?

A felhasználók általában tisztában vannak vele, hogy a hirdetésre kattintva egy weboldalra jutnak - így az ő szempontjukból lényegtelen a www előtag. Vannak azonban olyan, - általában idősebb internetezők, akik esetében a www előtag növelheti a kattintási arányt.

A Google mindkét verziót engedélyezi.

Teszteljük le, hogy az adott hirdetés esetében mi hoz jobb átkattintási arányt: ha kevesebb, vagy ha több szót illesztünk be a display URL-be, illetve ha aldomainként vagy a fődomain egy oldalaként adjuk meg a céloldalt.

Az Ön hirdetésének megjelenített URL-jei növelik hirdetése teljesítményét?

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga