A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Google - bing keresőoptimalizálás: 1:0?

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-02-24 Kategória: Keresőoptimalizálás (SEO), Keresőmarketing

Google - bing keresőoptimalizálás: 1:0?

A 2009-es Internet Hungary konferencia egyik kiemelt témája volt az SMO (Social Media/Marketing Optimization), a közösségi média optimalizálás.

Ennek oka, hogy ma már az emberek az internetezéssel töltött idő 25%-át a közösségi oldalakon töltik, ez közel háromszor annyi, mint amennyit információkeresésre fordítanak a Google-ban. (Adatok forrása: Nielsen, Ipsos-Gemius: 2009. szeptember)

Természetesen a közösségi média sem csodafegyver, nem való mindenkinek: vannak olyan iparágak, termékek, amik jelenléte a közösségi oldalakon szükségtelen és céltalan. Ilyenek a kifejezetten szűk B2C szektor számára készülő termékek, egy szűk piac számára nyújtott speciális szolgáltatások.

A közösségi média erejét leginkább a B2C célcsoporttal rendelkező cégek tudják kiaknázni. Ahhoz azonban, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el, természetesen e marketing eszköz használatánál is elengedhetetlen a tervezés és az eredmények mérése, a különböző csatornákon (pl. twitter, facebook, fórumok, blog, videómegosztó oldalak, stb.) közvetített üzenetek tartalmának és kreatív megjelenítésének összehangolása, a megfelelő csatornák kiválasztása, azaz az SMO.

7 tipp és szabály, amit a közösségi média optimalizálás során szem előtt kell tartanunk:

1. Készítsünk értékes tartalmakat és növeljük az oldal link népszerűségét!

Szerezzünk backlinkeket link baitinggel, blogokból, tartalom generálással, stb., vegyünk részt a termékét, célcsoportját érintő online beszélgetésekben, vitákban, fórumokon.

Ismerjük meg minél alaposabban a célcsoportunk igényeit, szokásait, problémáit, beszédtémáit és ezek alapján készítsünk információs anyagokat.

Vigyázzunk, hogy a látogatóknak felkínált tartalmaink ne legyenek túl hosszúak, inkább osszuk több részre őket, hogy meggyorsítsuk az adatátvitelt az interneten.

2. Tegyük lehetővé az olvasóink, látogatóink számára, hogy megoszthassák az oldalunkon lévő tartalmat a közösségi oldalakon, közösségi könyvjelzőkben, és erre hívjuk is fel a figyelmüket!

3. Jutalmazzunk!

Jutalmazzuk meg az oldalunkra mutató, linkelő oldalakat azzal, hogy listát készítünk róluk a weboldalon és mi is feltesszük a linkjüket. Jutalmazzuk meg a hűséges látogatókat, olvasókat is például extra tartalommal, hasznos információkkal, termék tesztelési lehetőséggel, stb.

4. A weboldalon elhelyezett tartalmat, webes eszközöt, widget-et tegyük felhasználhatóvá mások oldalain is (pl.: Google maps: bármely weboldalba beépíthető), késíztsünk RSS feedeket.

6. Hivatkozzunk értékes külső tartalmakra még akkor is, ha ez rövid távon semmilyen előnyt sem jelent számunkra.

7. Legyünk mindig naprakészek a közösségi média eszközök használatával, használóival, trendjeivel kapcsolatban és ennek megfelelően kommunikáljunk.

+1 tipp: Tájékozódjunk, hogy célcsoportunk mely közösségi oldalakat használja és ezeket mi is építsük be marketing stratégiánkba!

(Loren Baker írása nyomán, http://www.searchenginejournal.com/social-media-optimization-13-rules-of-smo/3734/)

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga