• Facebook, Twitter, Google plus


    • Közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, célcsoporttal
    • Interaktív kommunikáció
    • Vásárlói hűség kialakítására
    • Audió- és videó tartalmak megosztása
    • Költséghatékony hirdetési eszköz
  • Wordpress, Joomla!, HTML


    • Weboldal akár pár nap alatt
    • Egyedi igényekre szabható keretrendszerek
    • Webmester nélkül módosítható weboldal
    • Könnyen változtatható, módosítható megjelenés
    • Webáruházhoz, portál oldalhozhoz is tökéletes megoldás

Hatékony közösségi marketing webáruház tulajdonosoknak

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-03 Kategória: Online marketing, Webáruház marketing

Avagy mit tanultunk az 1. Webáruház Marketing Napon? 3. rész

Hatékony közösségi marketing  webáruház tulajdonosoknak

Webáruház tulajdonosként hogyan használhatjuk hatékonyan a közösségi médiát?

Hogyan kommunikáljunk a facebook-on?

Céges facebook oldal, márka oldal, vagy kategória oldal létrehozása és üzemeltetése a célravezetőbb?

Hogyan használjuk a nyereményjátékokat különböző üzleti céljaink érdekében?

Facebook oldal létrehozása

Az első és legfontosabb kérdés, miután elkészült webáruházunk, hogy milyen rajongói oldalt készítsünk, mi legyen a neve?
Hivatalos márkaforgalmazóként például koncentráljunk a márkára? Vagy webáruházunk neve legyen rajongói oldalunk neve is? Esetleg termékeink kategóriáit helyezzük előtérbe?

A válasz nem egyszerű: nagyban függ a forgalmazott termékektől, termékskálától.
Ha például csak egyfajta termék (pl. televíziók) forgalmazására szakosodott webshop vagyunk, vagy egy termék kategóriától jelentős értékesítési volument várunk, akkor érdemes kategóriát lefedő rajongói oldalban gondolkodni. (Pl.: okos TV, laktózmentes élelmiszer.) Ezeknél a tematikus oldalaknál a rajongói aktivitás nagyobb: a közösség általában kisebb, de elsősorban érdeklődési kör alapján szerveződik.

A webshop nevét természetesen minden esetben regisztráljuk be a facebook-on, még ha a kommunikáció nem is ezen az oldalon folyik majd.

Miért, mire, hogyan használjuk a facebookot? Tippek, trükkök

  • Fontos a facebook használata, mert itt közvetlenül elérjük célcsoportunkat.
  • Egy jó tartalom (pl. "unboxing" videók, videók termékek használatáról, termék összehasonlítása) a felhasználók segítségével, virálisan is terjedhet - minimális hirdetési költségek mellett.
  • Már nem csak az AdWords-ben, de a facebook hirdetéseknél is használhatunk remarketing kampányt: adatbázisba, listába rendezhetjük azokat a felhasználókat, akik már látták bizonyos hirdetéseinket.
  • Fontos visszacsatolást kaphatunk a felhasználói véleményekből, értékelésekből.
  • Facebook hozzászólás lehetőségének beépítése a webáruház termékeihez: növeli a látogató számot, mert a hozzászólásokat látva sokan kattintanak át a webáruházra.
  • A közösségi médiában a vásárlók megoszthatják a termék használatával kapcsolatos információikat, ezzel kapcsolatos multimédiás tartalmaikat, amik hasznos információt, termékfelhasználási ötleteket adnak más felhasználóknak.
  • A közösségi média segítségével egy termékkel, információval kapcsolatban többször is elérhetjük a felhasználókat! (Képek, sztorik, stb.)
  • A facebook power editor segítségével "call-to-action" gombokat is elhelyezhetünk tartalmainkon, amik segítségével közvetlenül átirányíthatjuk őket webáruházunkba.

Rajongók helyett lead-eket gyűjtsünk!

A facebook nemrég egyszerűsítette a játékokra, nyereményjátékokra vonatkozó szabályzatát és ma már nem csak applikációban, de az üzenőfalon is hirdethetünk játékot.
Ezt korábban is sok cég megtette - szabálytalanul. Akinél észrevették, azt megbüntették, átmenetileg felfüggesztették a fiókját, de sokaknak egyszerűen és gyorsan sikerült növelnie rajongóinak számát ezzel a módszerrrel.
Nemcsak a nyereményjáték meghirdetése, de a részvétel is egyszerűsödött az új szabályokkal. Hirdethetünk pl. lájk vagy hozzászólás alapú nyereményjátékot, ahol a poszt lájkolásán, hozzászóláson kívül semmit nem kell tenniük a felhasználóknak.

Kosrábban, az applikációban indított nyereményjátékoknál begyűjthettük a résztvevők elérhetőségét (e-mail cím, telefonszám), de ezeknél az egyszerűbb játékoknál ez sajnos nem működik, pedig értékesítés támogatási szempontból az e-mail címek megszerzése rendkívül fontos.

A facebook nemsokára debütáló új timeline dizájnjában a tabok - ezzel a fejlesztett applikációk is - a "More" gomb alá kerülnek, de ha tehetjük, inkább használjunk applikációt a facebook játékokhoz. Ha erre nincs lehetőségünk, akkor üzenetben kérjük a nevezést, hogy bővíthessük címlistánkat potenciális érdeklődőkkel.
Természetesen bármilyen formában is indítunk játékot, meg kell támogatni facebook hirdetésekkel is, mert ezek nélkül a láthatósága nagyon csekély marad!


A következő bejegyzésben a facebook nyereményjátékok nyújtotta lehetőségeket vizsgáljuk meg - a webáruházak szempontjából.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Projektek - a teljesség igénye nélkül

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga