A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Google Zümm (Buzz): 2010 új közösségi média trendje?

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-02-09 Kategória: Google, Közösségi média marketing

Google Zümm (Buzz): 2010 új közösségi média trendje?

Ma 7 óra után kezdődött a Google sajtótájékoztatója, melyen bemutatták az új szolgáltatást, a Google Buzz-t, mely nálunk a Zümm nevet fogja viselni.

Az új szolgáltatás a Gmailbe beépülve teszi lehetővé a gyorsabb szöveges, képi, videó tartalom megosztását az általunk meghatározott, szűkebb felhasználói, ismerősi kör, vagy éppen az egész világ számára.

A You Tube-on egyelőre csak egy demo videó található a szolgáltatásról:

Mint a videóban látható, a Zümm kezelése igen egyszerű: a különböző tartalmak egy-két mozdulattal beilleszthetők az e-mailbe.

Lehetőséget ad a nagyobb tartalommegosztó oldalakon lévő accountjaink -flickr, twitter, picasa, Google Reader -  összekapcsolására, így ezekből a szolgáltatásokból is lehetővé válik a tartalmak importálása.

A szolgáltatás automatikusan követi azokat a személyeket, akikkel a leggyakrabban váltunk e-mail, a leggyakrabban chatelünk, de lehetőség van ismeretlenek által generált nyilvános "zümmögések" követésére is a Zümm javaslatai alapján. Az ígéretek szerint a szolgáltatás csak számunkra érdekes tartalmakat fog megtekintésre javasolni. Amennyiben leveleink tartalmának vizsgálata alapján ítéli meg, hogy mely téma tarthat számot érdeklődésünkre, akkor ez sokakban ellenérzést válthat ki.

A "zümmögések" a beérkező levelek közé kerülnek indexképekkel együtt, így lehetőség van az üzenet gyors áttekintésére.

A bejegyzések azonnal, frissítés nélkül is megjelennek.

Az alkalmazás természetesen mobil telefonról is igénybe vehető - így út közben sem maradunk le a legfontosabb hírekről.

Az alkalmazás mobil változata a helymeghatározásra, geotagging-re épül: a telefon segítségével megállapítja tartózkodási helyünket, majd megerősítés után értesülhetünk ismerőseink, illetve a közelünkben tartózkodók által közzétett tartalmakról, melyek kibocsátóinak helyzetét a Google Maps segítségével meg is tekinthetjük telefonunkon.

Aki mélyrehatóbban szeretné megismerné az alkalmazás technikai hátterét, részleteit, az egyelőre a Google fejlesztőközpontban a Labs-ban talál információkat.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga