A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Google kereső: az ismeretlen ismerős 1.

Szerző: iProfit Közzétéve: 2012-02-05 Kategória: Google

Google kereső: az ismeretlen ismerős 1.

Google kereső: minden internetező nap mint nap használja, vagy legalábbis már kipróbálta, de vajon tudjuk-e jól használni?

Tudjuk, hogyan találhatjuk meg leghatékonyabban és leggyorsabban az információkat, vagy hosszú percek telnek el a kívánt információ megtalálásáig?

Kezdjük az alapoknál! A keresőkifejezések, kulcsszavak mellett kötőszavakkal, írásjelekkel, "parancsokkal" is finomítható a keresés.

A legegyszerűbb ilyen parancs a plusz (+) és mínusz (-) jel. Segítségükkel megadhatjuk a Google-nak, hogy milyen kifejezések szerepeljenek feltétlenül a keresési eredményekben, illetve mik nem.

  • A plusz (+) jel használata: Ha egy szó nagyon fontos számunkra és azt szeretnénk, hogy a keresés mindenképp tartalmazza, akkor szóköz nélkül írjuk az adott szó elé úgy, hogy a plusz jelet egy szóköz MINDIG előzze meg.
    Pl.: televízió +ár; külföldi utazás +tengerpart.
  • Mínusz jel (-): Használatának módja megegyezik a plusz jelével, értelme pedig ellentétes. A mínusz jellel kezdődő szót a Google kizárja a keresési eredményekből.
    Pl.: Ha külföldre szeretnénk utazni és tudjuk, hogy buszos utat nem vállalnánk be, akkor így kereshetünk:  külföldi utazás -busz.
  • Amennyiben keresőkifejezéseink között vagylagos kapcsolat van, tehát két termék, szolgáltatás közül mindegy, melyikre kapunk találatokat, illetve mindkét kifejezésre szeretnénk találatokat kapni, akkor az OR parancsot használjuk.
    Pl.: smart televízió OR led televízió
  • Zárójel használatával egyesíthetünk kulcsszavakat, vagyis több vagylagos keresést is indíthatunk egyszerre.
    Pl.: (smart OR led) (TV OR televízió)
  • Több szóból álló, "long tail" kifejezések keresésekor célszerű idézőjelet használni, hogy csak olyan találatokat kapjunk amikben az adott szókapcsolat szerepel. 
    Pl.: "smart televízió ár", "londoni utazás repülővel"
  • A különböző parancsok kombinálhatók is egymással a még pontosabb eredmények érdekében. Pl.: "smart televízió" -ár +felbontás (Ezzel a parancs kombinációval olyan smart televízióval kapcsolatos találatokat kapunk, amikben szerepel a TV felbontása is, de árak, árösszehasonlító oldalak nem fognak szerepelni a találatok között.)
  • Előfordulhat, hogy egy bizonyos weboldalon szeretnénk keresni egy adott dolgot, de nem áll rendelkezésre kereső az oldalon. Ha gyorsan szeretnénk keresni, akkor a Google-ba írjuk be a keresőkifejezést és a weboldal címét: "AdWords keresőhirdetés" site:iprofit.hu. (Fontos, hogy a kettőspont után ne hagyjunk szóközt!)
    Ezzel a módszerrel nem csak konkrét oldalon, de adott ország honlapjai között is kereshetünk ("kína nyelvtantan" site:.hu), de ki is zárhatunk bizonyos oldalakat a kereésből: "kína nyelvtantan" -site:www.amazon.com.
  • Amennyiben egy oldalhoz hasonló tartalmú oldalakat keresünk, akkor a "related" parancs használatával kaphatunk megfelelő eredményeket.
    Pl.: related:www.index.hu

A folytatásban további, speciális keresési módszereket mutatunk be, amik használatával még gyorsabban, pontosabban kereshetünk.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga