A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Google Instant: prediktív keresés

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2010-09-09 Kategória: Google, Online marketing hírek

Google Instant: prediktív keresés

Szeptember 8-án mutatták be hivatalosan a Google új szolgáltatását, a Google Instant-ot, ami alapjaiban változtathatja meg keresési szokásainkat és 2-5 másodperccel rövidítheti le a keresési folyamatot.

Prediktív keresés

A Google Instant a mobiltelefonokon már régóta használatos prediktív szövegbevitel mintájára a keresőkifejezés gépelése során javaslatokat ad a kifejezés lehetséges bejezésére és az Enter billentyű lenyomása nélkül meg is jeleníti a lehetséges találatokat.

A megjelenített alternatívák, találatok a pontatlan, általános találatoktól a minél pontosabbak felé haladnak.

Ez új kihívás elé állítja a SEO üzleti modellel foglalkozó vállalkozásokat, mivel a keresési kulcsszó betűnkénti begépelésével a találati eredmények leütésenként változnak. A felhasználók az eredeti keresési kulcsszavak gépelése során a találati eredmények változásának hatására már menet közben megváltoztathatják elképzelésüket. Ezért egyre nagyobb figyelmet kell fordítani a keresőoptimalizálás során a Google kereső által javasolt, az általánostól a long tail kifejezések felé mutató kulcsszavakra.

Milyen hatása lehet a Google Instant-nak az AdWords hirdetésekre?

Amennyiben az AdWords kampányunk során egy általános kifejezésre is hirdetünk, akkor a megjelenés gyakorásiga növekedhet, mivel a hirdetés megjelenhet az általános kulcsszó javaslatokra, illetve a pontos kifejezésre is.

A megnövekedett megjelenés azonban nem feltétlenül jár több átkattintással - ez viszont rontja a minőségi pontszámot, ami közvetetten a hirdetési költségek növekedését eredményezi.

Honnan tudhatjuk meg, hogy oldalunkra a prediktív keresés mely kifejezése alapján érkeztek a látogatók?

A Google Analytics segítségével az egyedi szűrők megfelelő beállításával követhető, hogy a a weboldalunkra érkezők az instant melyik javaslatára érkeznek a látogatók. A beállítás részletei a semetrical blogban olvashatók.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga