• Facebook, Twitter, Google plus


    • Közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, célcsoporttal
    • Interaktív kommunikáció
    • Vásárlói hűség kialakítására
    • Audió- és videó tartalmak megosztása
    • Költséghatékony hirdetési eszköz
  • Wordpress, Joomla!, HTML


    • Weboldal akár pár nap alatt
    • Egyedi igényekre szabható keretrendszerek
    • Webmester nélkül módosítható weboldal
    • Könnyen változtatható, módosítható megjelenés
    • Webáruházhoz, portál oldalhozhoz is tökéletes megoldás

Globális facebook oldalak

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-15

Globális facebook oldalak

Sokáig megoldatlan volt a facebook vállalati oldalaknál a több nyelvű oldal létrehozása.
A nemzetközi márkák számára 2 lehetőség kínálkozott:
1. Létrehoztak egy globális, angol nyelvű oldalt és mellette lokális nyelvi oldalakat.
2. Egy globális oldalt működtetek, ahol az adminok saját nyelvükön, saját országukra targetálva tették közzé posztjaikat, így minden rajongó a saját nyelvére vonatkozó üzeneteket láthatta.

Ez utóbbi sok hibalehetőséget rejtett: figyelmetlenségből nem releváns nyelvű appok, posztok is láthatóvá váltak.

A facebook 2012 végén a második megoldást fejlesztette tovább. A dedikált facebook kapcsolattal rendelkező márkák kérhetik, hogy az oldalukhoz kerüljön hozzáadásra egy országválasztó menü, mely segítségével a felhasználók kiválaszthatják, mely nyelv, ország posztjait kívánjuk látni.

A globális facebook oldal használatának előnyei

  • A márkák számára lehetővé válik a globális márkakommunikáció úgy, hogy közben a különböző ország helyi kommunikációs sajátosságait is megtarthatják.
  • A helyi facebook oldalak kinézete, borító képe eltérhet a globális oldalon láthatóaktól.
  • Egyszerűbben összehasonlíthatóvá válnak a különböző országok facebook oldalaának adatai.

Mikor használjunk globális oldalt?

Elsősorban akkor érdemes globális oldalt használni, ha a márka több országban van jelen, ahol különböző kommunikációs stílusban, különböző tartalmakat kell kommunikálni és fontos a lokális oldalak teljesítményének részletes mérése.
Kis számú lokális rajongó esetén ezekre a piacokra nem érdemes külön oldalt létrehozni, ezeket inkább a globális oldal

Dove globális facebook oldal Dove globális facebook oldal

Admin oldalról fontostudnivalók a globális oldalak kezelésével kapcsolatban

  • Insights: külön egy a globális oldalhoz (ebben minden ország statisztikája szerepel) és külön-külön insights a lokális oldalaknak (a lokális oldalak adminjai azonban nem látják a globális oldal teljesítményét).
  • A globális márkaoldal adminisztrátorai automatikusan nem férnek hozzá a különböző nyelvi oldalakhoz, engedélyt kell kérniük ezek adminisztrátoraitól.
  • Egy felhasználót nem lehetséges kitiltani egyszere a globális márka oldalról és a helyi nyelvi oldalakról: minden oldalról külön kell kitiltanunk.

Hirdetési szempontból a globális oldalak lokális verzióira külön hirdethetünk, mivel ezek külön-külön URL-en találhatók (pl.: facebook.com/Dove/Magyarorzsag, facebook.com/Dove/Austria)

Aki még nem rendelkezik ilyen jellegű oldallal és nincs közvetlen kapcsolat a afacebookkal, de cége, vállalkozása szempontjából ez a megoldás releváns lehet, azt itt veheti fel a kapcsolatot a facebook képviselőivel: https://www.facebook.com/business/contact.php

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Projektek - a teljesség igénye nélkül

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga