A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Milyen a jó facebook hirdetés?

Szerző: iProfit Közzétéve: 2013-08-27 Kategória: Közösségi média marketing, Blog, Facebook, Online marketing

Milyen a jó facebook hirdetés?

Ami működik a Google hirdetéseknél, az nem működik a facebookon!

A facebook hirdetései felépítésüket tekintve ugyan hasonlóak a Google AdWords szöveges hirdetéseihez, de ami az AdWords keresőhirdetéseinél működik, az nem működik a facebookon.

A Google-t keresésre használjuk: célzottan keresünk, kutatunk bizonyos információk után, míg a facebook alapvetően a közösségi jelenlét színhelye, itt nem várhatunk el direkt értékesítési konverziókat.

Hogyan optimalizáljuk facebook hirdetéseinket?

A facebook hirdetések célja kettős:

  • egyrészt azt szeretnénk, ha minél többen kattintanának a hirdetésre (ez a hirdetési költségeinket is csökkenti, illetve adott büdzsé mellett több felhasználó érhető el),
  • másrészt viszont azt is el szeretnénk érni, hogy a hirdetésre kattintók végrehajtsák az általunk meghatározott célt, pl. egy poszt megosztását.

A hirdetéssel megszerzett rajongók költsége függ a terméktől, a hirdető iparágától, de természetesen a hirdetés kreatívjától és típusától is: néhány forinttól akár százforintos nagyságrendig is terjedhet.

Sponsored story használatával jellemzően csökkenthetők az egy kattintásra eső költségek mivel több interakciót eredményez kevesebb megjelenés mellett, mert a felhasználók kevésbé hirdetésként érzékelik ezeket, mivel megjelenik a üzenőfali hírfolyamukban.

Készítsünk szponzorált sztorikat akcióinkból applikáció segítségével

Ha rendelkezünk olyan akcióval, mely valamilyen cselekvésre ösztönzi rajongóinkat, akkor készítsünk rá olyan applikációt, melyet meghirdetve látják a rajongók, hogy ismerőseik közül kik vették már igénybe a szolgáltatást.

Tipikusan ilyenek pl. az események, ahol látható a hirdetésben, hogy egy adott rendezvényen ki fog részt venni.

Koncentráljunk az élményre!

Lehetőleg a facebook hirdetéseinkben is valamilyen élményre koncentráljunk. Ez lehet egy játék, nyereményjáték, vagy csak magához a facebook oldalhoz történő csatlakozásra való felkérés.

Hogyan  legyünk hatékonyan kreatívak?

Kreatív tippek:

  • a hirdetés címsorába kerüljön a termék, márka neve
  • a szöveg ösztönözzön cselekvésre (pl.: "Játssz velünk!", "Nyerd meg!", "Csatlakozz hozzánk, hogy ne maradj le exkluzív kedvezményeinkről!", stb.)
  • a hirdetés képében fókuszáljunk a termékre és olyan nagyban jelenítsük meg termékünket, weboldalunkat, stb., amilyen nagyban csak tudjuk
  • a képi világ legyen világos és feltűnő
  • a kép körül ne használjunk felesleges keretet
  • a márkanevet, logót feltüntethetjük a képen is, de vigyázzunk, hogy jól olvasható legyen

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga