A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Hogyan épít rajongói oldalt egy multi a facebookon?

Szerző: iProfit Közzétéve: 2013-03-13 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook, Online marketing

A Pepsi megmutatta!

Pepsi facebook rajongói oldal (forrás: https://www.facebook.com/pepsihungary)

Először is sok pénzzel - válaszolhatnánk a címben feltett kérdésre. Azonban a megfelelő büdzsé megléte önmagában nem elég: egy jó, a márkához- és a célcsoporthoz illeszkedő stratégiára és kreatív ötletekre is szükség van.

A Pepsi megmutatta, hogyan kell a facebookon profin, a nulláról egy év alatt majdnem százezres rajongótábort építeni.

A 2013-as evolution konferencián a Pepsi facebook jelenlétéről Osztie Andrea (Pepsico) tartott prezentációt.

A cég a gamification és a szórakoztató tartalmak mellett tette le a voksát.

A Pepsi rajongói oldala, a képek forrása: https://www.facebook.com/pepsihungary

Az első applikáció a facebookon

Pepsi - Skubizd a bubit!Facebook oldalukat a nulláról kezdték el: 2012 tavaszán a HPS-sel együttműködve a "Skubizd a bubit!" nyitottak. A játék lényege egyszerű volt: 3 buborékot lehetett kipukkantaniuk az oldalt lájkolóknak és az abban található valamelyik ajándékot meg is nyerhették. Aki nem volt elégedett az ajándékkal az barátai meghívásai után tovább pukkaszthatott.

A játék jól teljesített:

- 41.000 bubit pukkasztottak és

- 71.000 meghívót küldtek el a rajongók.

A foci a nyerő!

Pepsi - Tizenegyes párbaj (https://www.facebook.com/pepsihungary)A focirajongóknak készült alkalmazásban, a "Tizenegyes párbaj"-ban vagy a gép ellen, vagy valamelyik ismerősünk ellen játszhattunk: kapusként meg kellett próbálni kivédeni a tizenegyeseket.

Az inkább fiús játék jóval túlszárnyalta a "Skubizd a bubit" népszerűségét.  

Bár még csak 20.000 rajongója volt az oldalnak mégis 216.000 alkalommal indították el a játékot.

A játékokat természetesen mindig kíséri hirdetés is a fcebookon.

Ne várj túl sokat a rajongóktól!

A "Bandázz a Pepsivel!" nevet viselő nyereményjátékban három barát meghívásával négy fős csapatokkal nevezhettek a rajongók. Kb. kéthetente új feladványok, kihívások elé állították a csapatokat.

Az alkalmazás 3 hónapon keresztül futott, de nem tudta megismételni az előző játékok sikerét.

Nehéz volt a csapatok minden tagját aktivizálni, túl bonyolult és túl hosszú volt a promóció - értékelte az aktivitást Osztie Andrea.

Zenélj a Pepsi-vel!

Pepsi - Ki nyomja a legjobban?A "Ki nyomja a legjobban?" 2012. decemberében futott. Ez az alkalmazás a fiatalok számára szintén népszerű témára, a zenére épült:  bizonyos billentyűkombinációkkal zenei hangokat lehetett produkálni. A góllövő apphoz hasonlóan itt is ki lehetett hívni a barátokat, ismerősöket egy közös játékra.

December végére az oldal rajongóinak száma elérte a 70.000-et , 10.000 játékost regisztráltak, a játékosok pedig átlag 22 percet töltöttek el az oldalon.

Tartalommenedzsment Pepsi-módra

A nyereményjátékok mellett folyamatosan nagyon jó minőségű tartalmakat (elsősorban képeket) is megosztanak a rajongókkal. A megosztott képeken szinte mindig megjelenik a termék, a márka - esetenként szokatlan, meglepő kontextusban.

A márka ugyan a régi értékekre épít, de rendkívül jól megtalálta a hangot a fiatal célcsoporttal (ezt a sikeres applikációk is bizonyítják).

Meglepő módon a három legnépszerűbb poszt között nincs egyetlen kacér, Pepsi ivó hölgyet ábrázoló kép sem, pedig a posztok között sok ilyet láthatunk. 

A posztoknál a megfelelő tartalom mellett fontos az időzítés is. A jelenleg 767 lájkkal a legnépszerűbb poszt tavaly egy forró augusztusi napon került ki a falra:

"Lájk, ha most jól esne! :)"

Pepsi - Legnépszerűbb poszt

A második legtöbb lájkot kapott posztban Halloween-kor Pepsi dobozokra lehetett javasolni horror figurákat:

"Az alábbi pofás Halloween-i ötletek Kimberly Knapp fejéből pattantak ki. Ti melyik horrorfigurát tennétek rá a Pepsi dobozra?"

Pepsi - Halloween poszt

Már a reklám hőskora óta tudjuk, hogy a cukiság (kutya, gyerek) mindig tuti befutó:

 "Vasárnap esti cukiság! :)"Pepsi - Cukiság poszt

A Pepsi receptje a sikeres facebook jelenléthez - nem csak multiknak:

  • célcsoport specifikus nyereményjátékok (ne várjunk el túl megterhelő dolgokat a rajongóktól)
  • az arculat, a márka jellegzetes attribútumainak, arculatának konzekvens használata a közösségi médiában is
  • emóciót kiváltó képek (cukiság), emoticon-ok használata
  • megfelelő időzítés.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga