Keress meg minket,...

 

...hogy céged digitális jelenléte ne csak maradandó,

de üzletileg hasznos is legyen!

Facebook nyereményjátékok

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-11 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook, Webáruház marketing

Facebook nyereményjátékok

2013 év végén a facebook megváltoztatta a nyereményjátékokra vonatkozó szabályzatát: míg addig szabályosan csak alkalmazáson, applikáción belül lehetett nyereményjátékot hirdetni, most már az üzenőfalon is lehetőség van a rajongókat aktivizáló játékok indítására.

Nézzük, mi változott, hogyan használhatjuk ki a módosítások előnyeit, illetve hogy tényleg segíti-e ezzel a facebook a kisvállalkozások marketingjét?

A módosítás főként a kisvállalkozások, kis marketing büdzsével rendelkező cégek számára jelentett pozitív változást, mivel sokan addig is kénytelenek voltak felvállalni a szabálytalan játékokat, hogy bővíthessék rajongótáborukat – még úgy is, hogy tisztában voltak vele, hogy ez oldaluk megszűntetéséhez, időleges letiltásához, rajongóik elvesztéséhez vezethet.

Milyen nyereményjátékot szervezzünk?

A nyereményjáték formáját elsődlegesen a cél kell, hogy meghatározza, hogy mit is szeretnénk elérni a játékkal, milyen eredményt várunk, mi a célunk a játék indításával?
A meglévő rajongók aktivitását szeretnénk növelni?
Weboldalunk, webáruházunk forgalmát szeretnénk növelni?
Új rajongókat szeretnénk gyűjteni?

  1. Nyereményjáték (pl.: sorsolás, kvíz)
    A rajongói tábor növelésének ez a legeredményesebb módszere. Könnyű részvétel esetén nagyon virális, de tudatában kell lennünk, hogy a rajongók nagy része csak a nyeremény reményében vesz részt a játékban, így ismertségünket ugyan növelhetjük, de értékesítési forgalmunk várhatóan csak kisebb mértékben fog növekedni.
  2. Pályázat (pl. fotó, receptverseny, stb)
    Mivel a pályázatok felhasználói aktivitást igényelnek, időt kell áldozni a pályaművek elkészítésére, ezért ezeken a versenyeken kevesebb új rajongóra számíthatunk, inkább a meglévő, a termék, márka iránt érdeklődő rajongótábort aktivizálhatjuk segítségükkel.
  3. Akciós ajánlatok, kuponok, közösségi vásárlási ajánlatok
    Akciós vásárlási lehetőséget kínálhatunk már meglévő rajongóink számára, de közösségi vásárlási ajánlatokkal (pl. X fő szükséges egy termék kedvezményes megrendeléséhez, igénybe vételéhez) új rajongókat is toborozhatunk.

Facebook nyereményjátékok: hogyan csináld?

•    A posztban meghirdetett nyereményjátékoknál megosztáson kívül bármilyen interakciót - lájkolás, szavazás, hozzászólás, fotó üzenőfalra történő feltöltését, stb. kérhetjük a felhasználóktól.
Ezzel a vállalkozások megspórolhatják az addig applikáció fejlesztésre költött – általában nem kevés – költséget, viszont így nincs lehetőség a játékban résztvevők újbóli elérésére pl. e-mail kampánnyal.
TIPP: Kössük üzenetküldéshez a részvételt: így újra elérhetők a játékosok!
•    Vigyázat! A weboldalunkon ne hirdessünk facebook-os játékot, mert az ott elhelyezett like gomb nem használható nyereményjátékra, csak a facebook felületén található!
•    TILOS megkérni a felhasználókat, hogy címkézzék fel a képeket.
Talán még van aki emlékszik rá, hogy pár éve az IKEÁ-nak volt egy promóciója, ahol a bútorokra címkézhették fel a felhasználók a neveiket, így „foglalva le” az egyes darabokat. A promóció akkor rendkívül sikeres volt, de a jelenlegi szabályok szerint hasonlót már nem hirdethetünk.
•    A posztba mindig helyezzünk egy linket, ami a játékszabályzatra mutat. A részletes játékszabály sok felesleges kérdéstől is megkímél minket.
•    A visszaélések elkerülése érdekében (főként szavazásos nyereményjátékoknál) hirdessünk meg több, eltérő értékű nyereményt.
Ha a fődíjat a szakmai zsűri a 3-5 legtöbb szavazatot elérő közül választja ki, kisebb a csalás, visszaélések lehetősége.
A fődíj ne legyen valószínűtlenül értékes és lehetőleg kapcsolódjon márkánkhoz, tehát ha matracokat árulunk akkor ne pl. mosogatógépet adjunk ajándékba.
A cégünk tevékenységéhez kapcsolódó termék, szolgáltatás (pl.: kiemelt kedvezménykártya, VIP szolgáltatás-csomag, valamely szolgáltatás díjmentes igénybevétele) esetén nagyobb mértékben tudunk olyan rajongókat gyűjteni, akik valóban érdeklődnek az oldalunk iránt és nem csak a nyeremény vonzza őket.
•    Egy nyereményjáték időtartama 2-3 hétnél ne legyen több!
Posztoljunk folyamatosan és a játék idejére cseréljük le a borítóképet.
•    Gondoljunk előre a nyertesek értesítésére: ha posztban tesszük közzé a nyertesek nevét, nem biztos, hogy látják az érintettek és biztos, hogy sok negatív kommentre is számíthatunk. A játék lezárásának tényét és a nyertesek értesítésének módját természetesen mindenképpen kommunikáljuk az üzenőfalon.
Ha van adatbázisunk, akkor mindenképpen előnyösebb e-mail-ben, vagy legalább üzenetben értesíteni a nyerteseket.
TIPP: Vegyük fel videóra a sorsolást (nem szükséges stúdió minőségű felvételt készítenünk!): ez növeli a hitelességünket és biztos, hogy felhasználói interakciókat is kivált.
•    Nyereményjáték esetén kérjük meg a játékosokat, hogy terjesszék ismerőseik között a játékot! Aki több ismerősével is megosztja, annak adjunk nagyobb nyerési esélyt! (Előreláthatóan kb. 5% lesz az, aki hajlandó mozgósítani ismerőseit.)
•    Ne csak rajongóinktól várjuk, hogy népszerűsítsék a játékot: ha fontos számunkra az új rajongók elérése, használjunk fizetett facebook hirdetéseket, tájékoztassuk a témában véleményvezérnek számító bloggereket, nyereményjáték-gyűjtő oldalakat, küldjünk ki hírlevelet saját listánkra és természetesen a weboldalon is kommunikáljuk a játékot.
•    Ha adatbázist szeretnénk építeni és applikáció mellett döntünk, akkor nem posztolhatunk automatikusan a felhasználó nevében, nem oszthatunk meg automatikusan a nevében. A felhasználónak magának kell döntenie arról, hogy posztolhat-e valamit az applikáció a falára és ha igen, akkor a kívánt szöveget is neki kell megadnia.
Ez csökkenti ugyan a játék terjedésének viralitását, de pozitívabb felhasználói élményt biztosít, a csak a játék miatt rajongóvá vált felhasználók is pozitívabban fognak viszonyulni oldalunkhoz.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga