• Facebook, Twitter, Google plus


    • Közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, célcsoporttal
    • Interaktív kommunikáció
    • Vásárlói hűség kialakítására
    • Audió- és videó tartalmak megosztása
    • Költséghatékony hirdetési eszköz
  • Wordpress, Joomla!, HTML


    • Weboldal akár pár nap alatt
    • Egyedi igényekre szabható keretrendszerek
    • Webmester nélkül módosítható weboldal
    • Könnyen változtatható, módosítható megjelenés
    • Webáruházhoz, portál oldalhozhoz is tökéletes megoldás

Februári nagy Facebook édesség benchmark

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-05 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook

avagy hogyan csinálják a nagyok?

Februári nagy Facebook édesség benchmark

Sok marketinges még ma is csodafegyverként tekint a facebook-ra és információk hiányában irreális elvárásokat támaszt a rajongói aktivitást illetően.

Kíváncsiak voltunk, hogyan teljesítenek kedvenc édességeink a facebookon és készítettünk egy mini benchmark kutatást: megvizsgáltuk tíz, a Socialbakers.com toplistáján az első 100, legnagyobb magyar rajongói táborral rendelkező brand között található, darabos édesség facebook  rajongói oldalának teljesítményét.

Az összehasonlításból a csokik, csokiszeletek mellől természetesen a legnagyobb magyar rajongói oldallal rendelkező édesség, a Pöttyös Túró Rudi sem hiányozhatott.

Összehasonlítottuk az oldalak rajongószámra, rajongói interakciókra, és az oldal kezelésére vonatkozó főbb adatait.

A vizsgált facebook rajongói oldalak

A legtöbb magyar rajongóval rendelkező csokoládés édességek között csak két olyan nemzetközi márka található, melynek nincs külön nemzeti oldala, globális oldalon kommunikál a rajongókkal. A Ferrero Rocher és a Twix globális márkaoldalt üzemeltet a facebookon: esetükben kizárólag csak a magyar rajongókra vonatkozó statisztikai adatok nem állnak rendelkezésünkre.

Facebook édesség benchmark

(Az adatok forrása: fanpage karma)

A rajongók száma

A népszerűségi toplistát a magyar édességek között évek óta hazánk egyik "szeretet márkája", "lovemark"-ja, a Túró Rudi vezeti több, mint 810 ezer rajongóval.
A két nemzetközi rajongói oldalnak (Twix, Ferrero Rocher) körülbelül 90-90 ezer magyar rajongója van, így a rajongói számot tekintve a Kit Kat Magyarország oldalával versengenek.

A rajongói szám növekedésének arányára - az elmúlt hónapra vonatkozóan- néhány oldal esetén az adatok hiánya miatt csak a versenytársakhoz viszonyítva következtethetünk. Az elérhető adatokból kitűnik, hogy folyamatos aktivitással (képes posztok, szponzorált sztorik, üzenőfali játékok) kb. 0,1-0,2%-os havi növekedés prognosztizálható.

Talking about this

A "talking about this" érték azért tekinthető az egyik legfontosabb közösségi média mérőszámnak, mert ebből következtethetünk arra, hogy mennyire relevánsak rajongóink, mennyire tartoznak a célcsoportunkba.
A like-oláshoz kötött nyereményjátékkal nagyban növelhetjük rajongóink számát, de nagy részük később nem fog interakcióba lépni az oldallal, legalábbis a következő nyereményjátékig valószínűleg el is felejt minket. Ráadásul ha nem szól hozzá bejegyzéseinkhez, nem lájkolja posztjainkat, vagy nem osztja meg, akkor az üzenőfalán egyre kevésbé válik láthatóvá oldalunk, azaz a következő alkalommal gyakorlatilag ugyanannyiba kerül ezeknek a rajongók a megszerzése mint első alkalommal!

Látható, hogy a "talking about this" értéke nincs szoros összefüggésben a rajongók számával.
A nemzetközi tapasztalatok alapján elvárható mértéke 100.000 rajongó alatti oldalak esetén a 10%-körüli, míg e fölött rajongóval rendelekző facebook oldalaknál 5% körüli értéket kell megcélozni. (Pl.: Lionél Messi oldala rendkívül sikeresnek számít: több, mint 800 ezer rajongóval rendelkezik, a "talking about this" értéke pedig 140 ezer, 17% körüli.)

Ha elsősorban meglévő rajongóinkra koncentrálva, csak tartalom generálásával, posztolással szeretnénk jó "talking about this" értéket elérni, akkor kiemelkedően jó tartalmakat kell írnunk, mivel organikusan körülbelül rajongóink 16%-át tudjuk elérni (ők azok, akik korábban a lájkoláson kívül már valamilyen egyéb interakciót is végrehajtottak), akiknek egy-két harmadát kell rávennünk interakcióra!

Kit Kat facebook oldal - 2014. februári posztok A legmagasabb "talking about this" értéket a vizsgált oldalak közül a Kit Kat Magyarország rajongói oldala érte el februárban.
A kiemelkedő rajongói aktivitást elérő posztok játékokhoz, nyereményjátékokhoz kötődtek. Az oldal két nyereményjátékot és két ügyességi játékot hirdetett, melyeknek "talking about" értéke folyamatosan növekedett és az utolsó játékkal már majdnem 6000 felhasználó lépett interakcióba.

145.000 hozzászólás nyereményjátékkal

A hónap legkiemelkedőbb posztja a Túró Rudihoz fűződik: Valentin-napi játékukhoz majdnem 145.000 hozzászólás érkezett (a nyereményjáték a rajongók részéről hozzászólást igényelt), "talking about this" értékük viszont így is 1% alatt maradt, azaz a rajongók kis százalékát sikerült interakcióra buzdítaniuk. (Az egyes rajongók többször szóltak hozzá a bejegyzéshez!)

Mit csinálnak a felhasználók a posztokkal?

A poszt interakciók értéke a lájkok, hozzászólások, és megosztások összességének havi átlaga - osztva a felhasználók számával.
A súlyozott interakcióknál egy korrigált értéket láthatunk. Itt a hozzászólások, megosztások értékesebbnek számítanak az egyszerű lájkoknál. Minél magasabb ez a mutató, annál értékesebbek voltak a felhasználói műveletek, annál jobban sikerült bevonni a rajongókat.

A súlyozott interakciók tekintetében a Milka vezeti a listát, mögötte alig lemaradva a Túró Rudi következik, a harmadik helyen pedig a Kit Kat végzett.
Milka facebook oldal - 2014. februári poszt
A Milka februári posztjai között a legértékesebb interakciókat természetesen egy posztban meghirdetett nyereményjáték érte el.

Gyors válasz = nagyobb felhasználói elégedettség

Az adminisztrátorok válaszadási ideje, illetve a megválaszolt hozzászólások száma, aránya igen változatos eloszlást mutat, de 24 órán belül minden oldalon választ kapnak üzenőfali posztjukra a rajongók.

Természetesen minél gyorsabb az adminisztrátorok reakciója egy üzenetre, hozzászólásra, annál pozitívabb a felhasználói megítélés. Gyakorlatban azonban, egy nagyobb rajongói oldal kezelése során, ennek kivitelezése nem is olyan egyszerű: képzeljük el, amikor pl. egy nyereményjátétékkal kapcsolatban több ezer hozzászólást, üzenetet kapunk, aminek nagy része a játékban való részvétellel, a nyereményekkel, vagy a sorsolással kapcsolatos!
Játékoknál célszerű minél részletesebb információt adni és akár egy, a részletes játékszabályzatra mutató linket is elhelyezni a posztban.

Teljesítmény

Az oldalak teljesítményét a növekedés és a rajongók interakciói (arányuk, minőségük) határozzák meg.

Itt a Snickers áll az első helyen, őt követi a Túró Rudi, a dobogó harmadik helyén pedig egy új versenyző, a Balaton szelet áll.

Az oldalak teljesíténye jelentősen növekedett a facebook szabályzatának néhány hónapja történt változása után, miszerint promóció már posztokban is indítható.
A jól megtervezett játékokkal nemcsak a rajongók száma, de az interakciók minősége is növelhető: az egyszerű lájkok helyett minden szempontból értékesebb hozzászólásokat, megosztásokat kaphatunk már meglévő és új rajongóinktól is. (Ez nem utolsó sorban segíti a keresőoptimalizálást is.)

Tanulság

A fenti mutatók mértéke természetesen iparáganként igen eltérő lehet, de

  • legalább naponta posztoljunk
  • a posztokban egyértelmű kéréssel, "call-to-action"-nel ösztönözzük interakcióra a felhasználókat (pl. kérjük ki a véleményüket, nyugodtan szólítsuk fel őket a poszt megosztására)
  • havonta indítsunk minimum 1-2 játékot (nyereményként adjunk releváns ajándékot, ne pl. nagyérték laptopot: ezzel kizárjuk a csak a nyeremény és nem a termék, téma iránt érdeklődőket)
  • igyekezzünk néhány órán, de maximum 1 napon belül reagálni a felhasználók kérdéseire, hozzászólásaira
  • figyeljük a "talking about this" értéket: fontosabb, mint a like-ok száma, mert rajongóink elköteleződését, aktivitását mutatja
  • csak akkor kezdjünk aggódni, ha rajongóinknak kevesebb, mint 5-10% lájkolja, kommentezi posztjainkat (valószínűleg nem értük el a célcsoportunkat)
  • iparágtól és a rajongói oldal méretétől függően a heti 0,06-2%-os rajongói szám növekedés az átlagos - játékokkal időszakosan növelhető (részletes inforgrafika a rajongói szám növekedéséről - nemzetközi tapasztalatok alapján)
  • hirdessük posztjainkat: hirdetés nélkül nagyon gyorsan eltűnnek a kevésbbé hűséges rajongóink üzenőfalán.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Projektek - a teljesség igénye nélkül

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga