A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

EdgeRank

Szerző: iProfit Közzétéve: 2012-10-04 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook, Online marketing

EdgeRank

A facebook üzenőfalunkon, hírfolyamunkban rengeteg bejegyzés jelenik meg naponta, melynek egy része cégek által fizetett hirdetés.

Hogy ezeket a hirdetéseket hányszor látjuk, mikor jelennek meg, azt a facebook hirdetésekre vonatkozó algoritmusa, az "EdgeRank" határozza meg.

A hírfolyamban megjelenő elemek interakcióra adnak lehetőséget (pl. poszt lájkolása, megosztás, hozzászólás, tag-elés, stb.), ezek az úgynevezett "edge"-ek.

Hogyan számítja ki a facebook az EdgeRank-et?

Az "edge"-eket három különböző szempontból értékelik:

  1. Affinitás
    Azt mutatja, hogy az adott bejegyzés, elem és a felhasználó között milyen kapcsolat van. Például egy gyakran látogatott rajongói oldal bejegyzései - főleg, ha egyéb interakciót is végrehajt a felhasználó - magasabb pontszámot kapnak, gyakrabban, magasabban jelennek meg az üzenőfalon.
  2. Súlyozás
    Minél összetettebb interakciókat hajt végre a felhasználó az elemet generáló posztjaival, bejegyzéseivel kapcsolatban, annál nagyobb ez a pontazám.
    Pl. egy lájkolás kevesebbet ér, mint egy hozzászólás.
  3. A bejegyzés készítésének ideje
    Minél frisebb egy bejegyzés, annál többet ér.

A fenti három pontszám szorzata eredményezi az EdgeRank-et, ami alapján a facebook sorrendbe állítja a posztokat, hirdetéseket.

Az EdgeRank értéke a felhasználói visszajelzések, interakciók alapján változik, így egy kis rajongói táborral rendelkező, de hatékony (magas EdgeRank -kel bíró) hírfolyam akár nagyobb hatékonysággal is működhet, mint egy sok lájkolót magáénak tudható oldal!

 Az EdgeRank hatása a rajongói oldalakra

A rajongói oldalaknak a magasabb edge rank elérése érdekében törekedniük kell rá, hogy minél motiválóbb bejegyzéseket készítsenek, minél több és összetettebb interakciót váltsanak ki posztjaik, hirdetéseik.

A tartalmak típusa, fajtája sem mellékes: minél komplexebb a tartalom, annál jobb.

Egy videós tartalom egy egyszerű szöveges bejegyzésnél jobban növeli az EdgeRank-et, mivel sok információt tartalmaz ezért várhatóan nagyobb lesz az interakció mértéke.

A fénykép szintén több információt hordoz, komplexebb, mint a szöveges tartalom, így is nagyobb súllyal esik a latba, míg a linkek, általában a szöveges tartalmak értékes kisebb.
Olyan szöveges tartalmakat, bejegyzéseket kell létrehozni, melyek valamilyen akciót, cselekvést várnak el a felhasználóktól:

  • lájkolásra buzdítás: "Lájkold, ha szeretnéd, ha indítanánk egy nyereményjátékot!"
  • hozzászólásra buzdítás: "Ha nektek is volt hasonló tapasztalatotok, osszátok meg!", "Én is szeretem a ....... A hozzászólásban egészítsétek ki, hogy ti mit szerettek!"
  • szavazás: "1-től 10-ig mennyire várod már a nyarat?"
  • eldöntendő kérdés: "Megkóstoltad már a legújabb desszertünket?"

Az általánosabb jellegű tartalmakkal sok embert érhetünk el, de törekedni kell rá, hogy azért lazán kötődjünk oldalunk témájához.

TIPP: Az EdgeRankChecker nevű alkalmazás segítségével megnézhetjük hogy egy adott időtávon hogyan alakult céges oldalunk EdgeRank-je. (6 pont alatt van még mit javítani, 13 pontig áltagos az oldal teljesítménye, onnan viszont már nagyon jó.)

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga