• Facebook, Twitter, Google plus


    • Közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, célcsoporttal
    • Interaktív kommunikáció
    • Vásárlói hűség kialakítására
    • Audió- és videó tartalmak megosztása
    • Költséghatékony hirdetési eszköz
  • Wordpress, Joomla!, HTML


    • Weboldal akár pár nap alatt
    • Egyedi igényekre szabható keretrendszerek
    • Webmester nélkül módosítható weboldal
    • Könnyen változtatható, módosítható megjelenés
    • Webáruházhoz, portál oldalhozhoz is tökéletes megoldás

Facebook nyereményjátékok

Szerző: iProfit Közzétéve: 2014-03-11 Kategória: Közösségi média marketing, Facebook, Webáruház marketing

Facebook nyereményjátékok

2013 év végén a facebook megváltoztatta a nyereményjátékokra vonatkozó szabályzatát: míg addig szabályosan csak alkalmazáson, applikáción belül lehetett nyereményjátékot hirdetni, most már az üzenőfalon is lehetőség van a rajongókat aktivizáló játékok indítására.

Nézzük, mi változott, hogyan használhatjuk ki a módosítások előnyeit, illetve hogy tényleg segíti-e ezzel a facebook a kisvállalkozások marketingjét?

A módosítás főként a kisvállalkozások, kis marketing büdzsével rendelkező cégek számára jelentett pozitív változást, mivel sokan addig is kénytelenek voltak felvállalni a szabálytalan játékokat, hogy bővíthessék rajongótáborukat – még úgy is, hogy tisztában voltak vele, hogy ez oldaluk megszűntetéséhez, időleges letiltásához, rajongóik elvesztéséhez vezethet.

Milyen nyereményjátékot szervezzünk?

A nyereményjáték formáját elsődlegesen a cél kell, hogy meghatározza, hogy mit is szeretnénk elérni a játékkal, milyen eredményt várunk, mi a célunk a játék indításával?
A meglévő rajongók aktivitását szeretnénk növelni?
Weboldalunk, webáruházunk forgalmát szeretnénk növelni?
Új rajongókat szeretnénk gyűjteni?

  1. Nyereményjáték (pl.: sorsolás, kvíz)
    A rajongói tábor növelésének ez a legeredményesebb módszere. Könnyű részvétel esetén nagyon virális, de tudatában kell lennünk, hogy a rajongók nagy része csak a nyeremény reményében vesz részt a játékban, így ismertségünket ugyan növelhetjük, de értékesítési forgalmunk várhatóan csak kisebb mértékben fog növekedni.
  2. Pályázat (pl. fotó, receptverseny, stb)
    Mivel a pályázatok felhasználói aktivitást igényelnek, időt kell áldozni a pályaművek elkészítésére, ezért ezeken a versenyeken kevesebb új rajongóra számíthatunk, inkább a meglévő, a termék, márka iránt érdeklődő rajongótábort aktivizálhatjuk segítségükkel.
  3. Akciós ajánlatok, kuponok, közösségi vásárlási ajánlatok
    Akciós vásárlási lehetőséget kínálhatunk már meglévő rajongóink számára, de közösségi vásárlási ajánlatokkal (pl. X fő szükséges egy termék kedvezményes megrendeléséhez, igénybe vételéhez) új rajongókat is toborozhatunk.

Facebook nyereményjátékok: hogyan csináld?

•    A posztban meghirdetett nyereményjátékoknál megosztáson kívül bármilyen interakciót - lájkolás, szavazás, hozzászólás, fotó üzenőfalra történő feltöltését, stb. kérhetjük a felhasználóktól.
Ezzel a vállalkozások megspórolhatják az addig applikáció fejlesztésre költött – általában nem kevés – költséget, viszont így nincs lehetőség a játékban résztvevők újbóli elérésére pl. e-mail kampánnyal.
TIPP: Kössük üzenetküldéshez a részvételt: így újra elérhetők a játékosok!
•    Vigyázat! A weboldalunkon ne hirdessünk facebook-os játékot, mert az ott elhelyezett like gomb nem használható nyereményjátékra, csak a facebook felületén található!
•    TILOS megkérni a felhasználókat, hogy címkézzék fel a képeket.
Talán még van aki emlékszik rá, hogy pár éve az IKEÁ-nak volt egy promóciója, ahol a bútorokra címkézhették fel a felhasználók a neveiket, így „foglalva le” az egyes darabokat. A promóció akkor rendkívül sikeres volt, de a jelenlegi szabályok szerint hasonlót már nem hirdethetünk.
•    A posztba mindig helyezzünk egy linket, ami a játékszabályzatra mutat. A részletes játékszabály sok felesleges kérdéstől is megkímél minket.
•    A visszaélések elkerülése érdekében (főként szavazásos nyereményjátékoknál) hirdessünk meg több, eltérő értékű nyereményt.
Ha a fődíjat a szakmai zsűri a 3-5 legtöbb szavazatot elérő közül választja ki, kisebb a csalás, visszaélések lehetősége.
A fődíj ne legyen valószínűtlenül értékes és lehetőleg kapcsolódjon márkánkhoz, tehát ha matracokat árulunk akkor ne pl. mosogatógépet adjunk ajándékba.
A cégünk tevékenységéhez kapcsolódó termék, szolgáltatás (pl.: kiemelt kedvezménykártya, VIP szolgáltatás-csomag, valamely szolgáltatás díjmentes igénybevétele) esetén nagyobb mértékben tudunk olyan rajongókat gyűjteni, akik valóban érdeklődnek az oldalunk iránt és nem csak a nyeremény vonzza őket.
•    Egy nyereményjáték időtartama 2-3 hétnél ne legyen több!
Posztoljunk folyamatosan és a játék idejére cseréljük le a borítóképet.
•    Gondoljunk előre a nyertesek értesítésére: ha posztban tesszük közzé a nyertesek nevét, nem biztos, hogy látják az érintettek és biztos, hogy sok negatív kommentre is számíthatunk. A játék lezárásának tényét és a nyertesek értesítésének módját természetesen mindenképpen kommunikáljuk az üzenőfalon.
Ha van adatbázisunk, akkor mindenképpen előnyösebb e-mail-ben, vagy legalább üzenetben értesíteni a nyerteseket.
TIPP: Vegyük fel videóra a sorsolást (nem szükséges stúdió minőségű felvételt készítenünk!): ez növeli a hitelességünket és biztos, hogy felhasználói interakciókat is kivált.
•    Nyereményjáték esetén kérjük meg a játékosokat, hogy terjesszék ismerőseik között a játékot! Aki több ismerősével is megosztja, annak adjunk nagyobb nyerési esélyt! (Előreláthatóan kb. 5% lesz az, aki hajlandó mozgósítani ismerőseit.)
•    Ne csak rajongóinktól várjuk, hogy népszerűsítsék a játékot: ha fontos számunkra az új rajongók elérése, használjunk fizetett facebook hirdetéseket, tájékoztassuk a témában véleményvezérnek számító bloggereket, nyereményjáték-gyűjtő oldalakat, küldjünk ki hírlevelet saját listánkra és természetesen a weboldalon is kommunikáljuk a játékot.
•    Ha adatbázist szeretnénk építeni és applikáció mellett döntünk, akkor nem posztolhatunk automatikusan a felhasználó nevében, nem oszthatunk meg automatikusan a nevében. A felhasználónak magának kell döntenie arról, hogy posztolhat-e valamit az applikáció a falára és ha igen, akkor a kívánt szöveget is neki kell megadnia.
Ez csökkenti ugyan a játék terjedésének viralitását, de pozitívabb felhasználói élményt biztosít, a csak a játék miatt rajongóvá vált felhasználók is pozitívabban fognak viszonyulni oldalunkhoz.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Projektek - a teljesség igénye nélkül

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga