A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Google display hirdetés checklist

Szerző: iProfit Közzétéve: 2011-10-18 Kategória: Google, Google AdWords, Keresőmarketing

Google display hirdetés checklist

Hogyan készítsünk jól konvertáló, azonnali választ kiváltó display hirdetést?

A bannervakság miatt törekedjünk rá, hogy hirdetésünk figyelemfelkeltő legyen, tartalmazza a legfontosabb információkat és ösztönözze cselekvésre a befogadót.

1. Cselekvésre történő felhívás (Call-to-action)

Call to action gombokA cselekvésre ösztönző felhívást világosan kell megfogalmazni, de lehetőleg kerüljük az olyan általános, sablonos megfogalmazásokat, mint a "Vásárolja meg most!", "Kattintson további információért!", "Regisztráljon!".

Indirektebb, de a termékre, szolgáltatásra jellmező call-to action-t fogalmazzunk meg, mint pl.: "Fedezze fel!", "Próbálja ki ingyenesen!", "Vegyen részt a kalandban!", "Találja meg a megfelelőt!".

Best practice: Teszteljen többféle szöveget és kövesse figyelemmel az átkattintási eredményeket, hogy megtudja, melyik a legmegfelelőbb!

2. Call-to-action a banner minden kockájára!

A cselekvésre ösztönző felhívást és a kulcs információt a display hirdetés minden kockáján tűntessük fel, hogyha a banner nem fut le végig, akkor is látható legyen az üzenet és a call-to-action. Különösképpen kiemelt jelentőségű a banner utolsó kockája: itt mindenképp tűntessük fel mindkettőt!

3. Minden frame-en tűntesse fel a cég, vagy a brand logóját!

A logó folyamatos láthatósága nem csak az emlékezeti értéket növeli, de erősíti az \"ismerősség\" révén bizalmat is kelt és növeli az átkattintási arányt. Ha a grafikai miatt nem lehetséges minden frame-en elhelyezni a logót, akkor a záró képen jelenítsük meg.

4. Kommunikálja a promóciót és az árat!

PromócióMinél több információt közlünk a display hirdetésben az árakról, minél részletesebben mutatjuk be a promóció lényegét, annál inkább növelhetjük az átkattintási arányt.

A display hirdetés lehetővé teszi, hogy a kedvezményes árakat a bannerben kommunikált kupon kódhoz kössük: így kiszűrhetők azok, akik a hirdetés hatására, de későbbi időpontban vásároltak a hirdetés hatására.

Az akciós ár kommunikációja megakadályozza a felesleges kattintásokat, csökkenti a költségeket: csak azok fogják lekattintani a hirdetést, akik számára elfogadható az ár.

5. Az értékek világos kommunikációja

Egyértelműen derüljön ki a hirdetésből, hogy milyen értékei vannak a szolgáltatásnak, terméknek: a felhasználó érezze úgy, hogy sokat veszít, ha nem kattint!

Csak olyan grafikai elemeket, fotókat használjuk, amik konzisztensek az üzenettel, kiemelik és alátámasztják azt, nem zavarják össze a befogadót.

6. Határidő!

Kommunikáljuk az üzenetben az akció határidejét, így azonnali cselekvésre késztethetők a felhasználók.

Ne használjunk azonban valótlan időt mutató visszaszámláló, mert az kevesebb kattintást és negatív image-et eredményez.

7. Képek és színek

Google display hirdetés és a weboldal összhangjaA terméknek, logónknak, weboldalunknak megfelelően válasszuk meg a hirdetés képeit, színeit, hogy a felhasználók kattintás után azonnal érzékeljék, hogy ugyanannak a cégnek, terméknek a weboldalára érkeztek.

Mindig jó minőségű képet használjunk, lehetőleg átlátszó hátterű, png formátumút - amennyiben fehér hátterű jpg képet használnunk, akkor a hirdetés háttérszíne is fehér legyen -, hogy növeljük az esztétikai élményt.

A hirdetés képileg se legyen zavaros, a szöveg mindig jól olvasható legyen!

8. Egyensúly a vizuális elemek, képek és szöveges információ között

Szöveg és kép aránya a display hirdetésben

A képi és szöveges információk az ember agyának különböző részeire hatnak: értelmileg és emocionálisan közvetítik üzenetünket.

Egymást kiegészítve használva ezeket a csatornákat jobb emlékezeti hatást érhetünk el: a hirdetéssel találkozók még hosszú idő után is képesek lesznek emlékezni hirdetésünkre.

Best practice: Egy jó minőségű és meghökkentő kép, fotó használata többet ér, mint több, sablonos, vagy nem jó minőségű kép!

9. Releváns érkeztető, fogadó oldal (landing page)

A látogatókat weboldalunk  hirdetésre legrelevánsabb oldalára irányítsuk, vagy készítsünk külön érkeztető oldalt a hirdetésről érkezők számára. A landing page-en mutassuk be részletesen az akciónkat, erősítsük meg a hirdetésben kommunikáltakat.

10. A lehető legtöbb formátumban készítsük el a hirdetést

A Google display hálózatában a tartalmi hálózatban résztvevő partnerek weboldalán 8 méretben jeleníthetünk meg hirdetést. Vannak oldalak, melyek a banner hirdetések megjelenítése nem, de a képi hirdetések megjelenítése engedéllyezett. Annak érdekében, hogy célcsoportunkat a lehető legszélesebb körben elérjük, készítsük el hirdetésünket minden méretben és a multimédiás hirdetések mellett készítsük el azok egyetlen képből álló változatát is!

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga