A web érted dolgozik!

 

Stratégia tervezés, dizájn, tesztelés, módosítás

a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.

Google AdWords keresőhirdetés kérdezz-felelek

Szerző: Németh Krisztina Közzétéve: 2009-12-06 Kategória: Google AdWords, Keresőmarketing

Google AdWords keresőhirdetés kérdezz-felelek

A keresőhirdetések 7 fő jellegzetessége

Ha már rendelkezik honlappal, akkor Ön már megtette az első lépést afelé, hogy potenciális ügyfelei az interneten is megtalálják.

"Jó, de hogyan találják meg honlapomat potenciális ügyfeleim, ha még nem ismerik a cég nevét, tevékenységét?

Hogyan reklámozzam szolgáltatásomat hatékonyan, ha nem rendelkezek nagy marketing büdzsével?"

A korlátozott marketing költségvetéssel rendelkező mikro-, kis- és középvállalatok fő reklámeszközként is hatékonyan használhatják a keresőhirdetést.

A keresőhirdetések fő jellemzője, hogy nem a megjelenésért kell fizetni, hanem a ténylegesen a weboldalra érkező látogatókért: a számlázás kattintásonként történik.

JÓ TUDNI:

1. Az internetezők 92%-a használja az internetet vásárlás előtti tájékozódásra.

2. Tavaly az internetezők 97%-a használt a Google keresőjét.

3. A magyar internet használók közül 2008-ban 811.000 fő kattintott AdWords hirdetésre. Ők átlagban kétszer is kattintottak, azaz több, mint 1,6 millió hirdetésre kattintottak a felhasználók az elmúlt évben.

(Forrás: Sonda Ipsos, Gemius: NRC E-Commerce Trend Report 2008)

Magyarországon az internet használók több, mint 90%-a a Google keresőjét használja, ezért a továbbiakban keresőhirdetés alatt a Google AdWords rendszerében elhelyezett hirdetéseket értjük.

1. Hol találkozhatunk keresőhirdetéssel?

A Google keresőjében a keresési találatok jobb oldalán, illetve sárga háttérben a keresési találatok felett ("szponzorált linkek").
A partner oldalakon, a Google tartalmi hálózatán is elhelyezhetünk szöveges, illetve vizuális hirdetést. Ezeken az oldalakon a hirdetések mindig az oldal szövegétől elkülönítve jelennek meg. Elhelyezkedésük az adott oldal szerkezetétől függ.

2. Hány hirdetés jelenhet meg egy oldalon?

Keresőhirdetésből a jobb oldalon 8, a keresési találatok felett pedig 3 hirdetés jelenhet meg.

3. Mi szükséges ahhoz, hogy megjelenjen a hirdetés?

A honlapon, vagy attól függetlenül ki kell jelölni egy érkeztető oldalt, amit majd a hirdetésre kattintók látnak. Fontos, hogy itt megtalálják a hirdetésben reklámozott termék, szolgáltatás leírását, illetve kapcsolati információkat.

Kulcsszókutatással ki kell választani azokat a kifejezéseket, amire szeretnénk, hogy a hirdetésünk megjelenjen. Ezek olyan szavak, szókapcsolatok, amik a hirdetni kívánt termék, cég szempontjából fontosak és amikre az internet felhasználók is keresnek. Azok lesznek a megfelelő kulcsszavak, amik kulcsszó hatékonysági indexe magas, tehát a hirdetés várhatóan meg fog térülni.

Szükség van néhány hatásos és releváns, a Google AdWords kritériumainak megfelelően megírt reklámszövegre.

A kiválasztott kulcsszavakhoz hozzá kell rendelnünk egy költségkeretet, amit egy kattintásért maximálisan hajlandók vagyunk kifizetni. (Ezt akár napi költségkeret szintjén is megadhatjuk.)

4. Mitől függ, hogy hányadik lesz a hirdetés?

A Google hirdetési rendszerében nem csak attól függ a hirdetés helye, hogy mennyit fizetünk egy kattintásért, hanem attól is, hogy mennyire jól sikerült a hirdetésünk, mennyire releváns az oldalunk. Ezek és még sok más minőségi kritérium alapján számolódik a minőségi pontszám, ami a kattintási díjjal együtt, a többi hirdetés viszonylatában határozza meg a hirdetés helyét.

5. Változtatható a hirdetés a kampány közben?

Az AdWords hirdetés bármely paramétere megváltoztatható a kampány során.

6. Mikor indítható el a keresőhirdetés kampány?

A keresőhirdetés kampányt a kampányfelállítás, a hirdetéshez szükséges feltételek teljesítése után akár 24 órán belül is el lehet indítani.

7. Van valamilyen megkötés a kampány időtartamára, költségkeretére nézve?

Sem kötelező hirdetési idő, sem pedig kötelezően előírt költségkeret nincs. Új hirdetőknek célszerű egy 1 hónapos teszt kampányt indítaniuk. Ez alatt az idő alatt kiderül, hogy melyek a hirdetés szempontjából ideális paraméterek, lehetőség nyílik a kampány optimalizálására.

A keresőhirdetések fő jellegzetességeit áttekintve látható, hogy hatékony marketing fegyver lehet az olyan kis büdzsével rendelkező vállalatok számára, akik a lakossági fogyasztók számára értékesítik termékeiket, szolgáltatásaikat és ezeket felhasználóik keresik az interneten.

Az értékesítés támogatásán túl nagy szerepe van a KKV szektor vállalatok brandépítési stratégiájában is: sok esetben kiválthatók velük a költséges és kevésbbé hatékony banner hirdetések, PR cikkek.

Oszd meg!

Hozzászólások (0)

Írj egy hozzászólást

Vendégként szólsz hozzá. Lent tudsz bejelentkezni.

Kapcsolat

inbound certified professional
Bing Accredited Professional vizsga tanúsítvány
Google Display Hirdetés vizsga